Ελλαδα

Απεργία πλοία: Όλα δείχνουν ότι σταματά

ploia_533_355

Δια στόματος του γ.γ. της ΠΝΟ, Γιάννη Χαλά φαίνεται ότι οδηγούμαστε σε αναστολή των απεργιακών κινητοποιήσεων από τους ναυτικούς οι οποία κρατά τα πλοία δεμένα στα λιμάνια όλης της χώρας και έχει δημιουργήσει πολλά προβλήματα.

Μιλώντας στα Παραπολιτικά 90,1 και στο Νίκο Ευαγγελάτο, ο κ. Χαλάς είπε: «Η απόφαση δεν είναι ενός ανθρώπου. Θα συνέλθουμε 14 άτομα που αποτελούν την διοίκηση της ΠΝΟ θα γίνει η ψηφοφορία και ότι βγάλει. Απ’ ότι πιστεύω βαίνουμε προς εκτόνωση παρότι δεν έχουν λυθεί τα προβλήματά μας». Στο ερώτημα αν γίνεται να φύγουν νωρίτερα τα πλοία από τα νησιά που έχουν εγκλωβιστεί οι πρόσφυγες είπε: «Την ευαισθησία την έχουμε πολύ ανεπτυγμένη ως ναυτικοί. Μας απασχολούν τα θέματα αυτά πάρα πολύ».

Χιλιάδες πρόσφυγες παραμένουν εγκλωβισμένοι σε Μυτιλήνη Χίο Σάμο και Κω αναμένοντας τα πλοία της γραμμής, προκειμένου να μεταβούν στον Πειραιά. Οι άνθρωποι αυτοί δεν έχουν που να κοιμηθούν και μένουν ή στους δρόμους και στα πάρκα ή στο λιμάνι.

Την πορεία των απεργιακών κινητοποιήσεων, που συνεχίζεται έως αύριο στις 6 το πρωί, θα εξετάσει σε νέα συνεδρίασή της το μεσημέρι η εκτελεστική επιτροπή της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, η οποία κατά τη χθεσινή συνάντησή της με τον αρμόδιο υπουργό Ναυτιλίας Θ.Δρίτσα δεν κατέληξε σε συμφωνία ούτε για την εξαίρεση τριών πλοίων για τη μεταφορά μεταναστών.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο Θ.Δρίτσας χαρακτήρισε δίκαια των αιτήματα των απεργών, κατά τη χθεσινή συνάντησή του με την ΠΝΟ. Σε επίσημη ανακοίνωση που εξέδωσε το υπουργείο Ναυτιλίας αναφέρεται ότι «οι τελικές λύσεις είναι όντως δύσκολες», τονίζεται ότι «καμία οριστική απόφαση δεν έχει ληφθεί» και επισημαίνεται: «Αντίθετα, ήδη, υπάρχουν εξελίξεις και βελτιώσεις θετικές και η προσπάθεια συνεχίζεται».

Οι ναυτικοί ζητούν να διατηρηθεί η αυτοτέλεια του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου ΝΑΤ αλλά και να μην προχωρήσει η μείωση των οργανικών συνθέσεων στα πλοία της ακτοπλοΐας κατά 10%, κάτι που έχει ήδη εφαρμοσθεί στις γραμμές της Αδριατικής.

Πάντως, από την απεργία των ναυτικών έχουν ήδη δημιουργηθεί προβλήματα στις εμπορευματικές μεταφορές, καθώς περισσότερα από 15 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων δεν μπορούν να προσεγγίζουν τον τερματικό σταθμό του Πειραιά, ενώ προβλήματα έχουν δημιουργηθεί και στον χώρο της κρουαζιέρας.