Σητεια

Η Λαϊκή Συσπείρωση Σητείας για το θέμα του ΒΟΑΚ

2690_voak

Η Λαϊκή Συσπείρωση Σητείας για το θέμα του ΒΟΑΚ

Η πρόσκληση  του Δημοτικού Συμβουλίου της 27/6/18 με μοναδικό θέμα την ενημέρωση και συζήτηση για το ΒΟΑΚ,  κατέληξε σε παρωδία  και πιο συγκεκριμένα λόγω μη απαρτίας  των μελών του ο Δήμαρχος αποφάσισε να προχωρήσει σε ενημέρωση, που τελικά ήταν συνέντευξη τύπου με παράθεση ημερομηνιών αριθμών πρωτοκόλλων κλπ. Αντίθετα  ο Δήμαρχος δεν έκανε καμιά ενημέρωση για  τι πρωτοβουλίες είχε πρόθεση να προτείνει για τη διεκδίκηση σύγχρονου αυτοκινητόδρομου που να καλύπτει τις ανάγκες του Λασιθιώτικου λαού και ειδικότερα του Σητειακού.

Τις επόμενες μέρες  σε τηλεφωνικές επικοινωνίες που είχαν με τοπικό ραδιόφωνο οι κύριοι Ζερβάκης Γιώργος-Περιφερειακός Σύμβουλος και Καραμανωλάκης Νίκος –πρώην επικεφαλής Δημοτικής αντιπολίτευσης και εσχάτως ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος  σε πλήρη σύμπνοια εξέφρασαν την αγωνία τους και την ανησυχία τους αλλά προτάσεις διεκδίκησης καμία.

Όλα τα παραπάνω επιβεβαιώνουν και δικαιώνουν πλήρως την ανακοίνωση-επιστολή της Λαϊκής Συσπείρωσης Σητείας που παραδόθηκε στον πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου πριν την έναρξη του Δ.Σ. της 27/6/18 και την οποία παραθέτουμε αυτούσια παρακάτω:

Η σημερινή πρόσκληση  του Δημοτικού Συμβουλίου με θέμα αποκλειστικά στην ενημέρωση και συζήτηση για το ΒΟΑΚ είναι αποπροσανατολιστική και παραπλανητική  και  γίνεται τόσο  από την τοπική όσο και από την περιφερειακή διοίκηση  και αφορά μόνο  το που θα φθάσει ο ΒΟΑΚ ότι δηλαδή δεν θα φθάσει μέχρι την Σητεία. Σκοπός όλων των πολιτικών δυνάμεων εντός και εκτός Δημοτικού Συμβουλίου είναι να δικαιολογηθούν απέναντι στο λαό της Σητείας αντί να απολογηθούν . Θέλουν  να χαϊδέψουν τα αυτιά όσων υποστηρίζουν γενικά και αόριστα ότι οικονομικά συμφέροντα δεν θέλουν την ανάπτυξη της Σητείας και αποκρύπτουν ή αποσιωπούν την αλήθεια που πολύ καλά γνωρίζουν και γνωρίζουμε όλοι και είναι η εξής:

Τα μεγάλα Δημόσια έργα –όπως και ο ΒΟΑΚ-  υλοποιούνται πάνω στις κατευθύνσεις  της ΕΕ που είναι  η κατασκευή και εκμετάλλευση από ιδιωτικά κεφάλαια. Τα επενδυμένα αυτά κεφάλαια κατά βάση προέρχονται από τραπεζικό δανεισμό με εγγύηση του Δημοσίου και εκχώρηση των διοδίων. Άλλωστε προβλέπεται στις σχετικές συμβάσεις ότι σε περίπτωση χαμηλής ροής οχημάτων, άρα μη υλοποίησης των ροών χρήματος όπως έχουν προϋπολογίσει κατασκευαστικοί όμιλοι και τράπεζες υποχρεούται το κράτος να τους επιδοτήσει.  Ο ίδιος ο υπουργός, στις φιέστες που διοργανώνονται στα πλαίσια των αναπτυξιακών συνεδρίων και οι εξαγγελίες του αποτέλεσαν προσκλητήριο στα τοπικά στελέχη των μηχανισμών του κεφαλαίου και του κράτους, σε μια εκστρατεία αποπροσανατολισμού και παραπλάνησης του κρητικού λαού για τα δήθεν οφέλη από τη «νέα» αντίληψη για τα δημόσια έργα, με αρκετό λαϊκισμό γύρω από την πρόληψη των τροχαίων ατυχημάτων και τη μη επιβολή διοδίων – τουλάχιστον στην πρώτη φάση – για τους ντόπιους. Προφανώς η εξαγγελία για πρόληψη τροχαίων ατυχημάτων καθώς και η μη επιβολή διοδίων για τους ντόπιους αποτελεί τουλάχιστον απάτη αφενός μεν λόγω του λόγου και του τρόπου υλοποίησης των έργων όπως συνοπτικά προαναφέρουμε αλλά και γιατί κάτι τέτοιο δεν έχει πουθενά προηγούμενο. Όλες λοιπόν οι πολιτικές δυνάμεις, που έχουν στηρίξει τα κόμματα που έχουν κυβερνήσει όλα τα προηγούμενα χρόνια αυτοδύναμα ή συνεργαζόμενα και έχουν νομοθετήσει σχετικά,  γνωρίζουν πολύ καλά ότι τα κριτήρια υλοποίησης τέτοιων μεγάλων έργων είναι μόνο τα κέρδη των κατασκευαστικών ομίλων και των τραπεζών και μόνο αυτά. Οι εργαζόμενοι  και οι λαϊκές οικογένειες πληρώνουν τελικά «το μάρμαρο» και για την κατασκευή με την υπέρογκη άμεση και έμμεση φορολογία, τα τέλη κυκλοφορίας κλπ αλλά πληρώνουν και  τη χρήση μέσω της επιβολής διοδίων και μάλιστα διοδίων οριζόντια κοστολογημένων, είτε διέρχεται όχημα ανέργου με το άρρωστο παιδί του λόγω του υποστελεχωμένου νοσοκομείου μας, είτε το πολυτελές όχημα με το σκάφος του μεγαλοεπιχειρηματία  για την  διασκέδαση του .

Επιτέλους να σταματήσουν οι παραπλανητικές και αποπροσανατολιστικές προσκλήσεις, συζητήσεις και εξαγγελίες να πάρουν οι εργαζόμενοι την υπόθεση στα χέρια τους και να αγωνιστούν για ένα σύγχρονο ασφαλή   αυτοκινητόδρομο για όλη την Κρήτη. Ο λαός του Λασιθίου και ειδικότερα της Σητείας έχει τις ίδιες ανάγκες με τον υπόλοιπο λαό της Κρήτης  για ένα ασφαλή και σύγχρονο αυτοκινητόδρομο για τις μετακινήσεις του . Δεν πρέπει να αποδεχτεί τα κριτήρια που του βάζουν οι υπεύθυνοι της κεντρικής εξουσίας για την κατασκευή του και τα οποία είναι στην κατεύθυνση της εξυπηρέτησης των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων του τουρισμού. Η ληστρική φορολόγηση των εργαζομένων και συνταξιούχων άμεση και έμμεση, αποφέρει τεράστια πλεονάσματα που χρησιμοποιούνται για τη στήριξη του κεφαλαίου. Αντίθετα για τις λαϊκές ανάγκες, για την υγεία, για την παιδεία, για έργα όπως ο   ΒΟΑΚ σε όλο το μήκος του από Χανιά μέχρι Σητεία, δεν περισσεύει τίποτα.

Οι εργαζόμενοι δεν πρέπει να κάνουν πίσω και να αποδεχτούν   το κόστος της κατασκευής του ΒΟΑΚ  να το φορτώσουν στις πλάτες των λαϊκών οικογενειών και η λειτουργία του να αποτελέσει πεδίο κερδοφορίας για το μεγάλο κεφάλαιο.

Καλούμε τον λαό του Λασιθίου και εν προκειμένω της Σητείας, να διεκδικήσει αυτοκινητόδρομο σύγχρονο και ασφαλή, χωρίς διόδια, τα χρήματα για την κατασκευή του οποίου να εξασφαλιστούν από το κεντρικό κράτος και να μην πηγαίνουν για τις ανάγκες των δανειστών και των μεγαλοεπιχειρηματιών.

Καταλήγουμε καλώντας όλο το λαό της Κρήτης να συσπειρωθεί διεκδικώντας δυναμικά σύγχρονα και ασφαλή οδικά δίκτυα σε όλη την επιφάνεια της. Επιτέλους να συνειδητοποιήσουμε ότι το δίκαιο αυτό αίτημα μας έχει κόστος ένα F16 απ΄αυτά που προμηθεύεται η κυβέρνηση  για να εξυπηρετήσουμε  τους αιμοσταγείς στόχους του ΝΑΤΟ.

ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ ΚΑΡΑΜΠΕΛΑ

Δημοτική Σύμβουλος της Λαϊκής Συσπείρωσης Σητείας

http://STYLE100FM.GR