Σητεια

Μετ΄ εμποδίων και εμπλοκή των Δήμων η ίδρυση νέων Τμημάτων Ένταξης

ekpaideftikoi_0

Μετ΄ εμποδίων και εμπλοκή των Δήμων η ίδρυση νέων Τμημάτων  Ένταξης

Το Υπουργείο Παιδείας απέστειλε εγκύκλιο που προσδιορίζει τις προϋποθέσεις για την ίδρυση Τμημάτων Ένταξης σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Στην εγκύκλιο αυτή γίνεται ξεχωριστή αναφορά για τους Δήμους, με την επισήμανση, ότι ως προαπαιτούμενο για να ιδρυθεί Τμήμα Ένταξης “πρέπει να εκδοθεί βεβαίωση δαπάνης για τα λειτουργικά έξοδα των προτεινόμενων Τμημάτων Ένταξης από την αρμόδια Ενιαία Σχολική Επιτροπή Α/βάθμιας ή Β/βάθμιας Εκπ/σης. Στη βεβαίωση θα αναφέρεται το απαιτούμενο ποσό από 01/09/2019 έως και 31/12/2019 και το απαιτούμενο ετήσιο ποσό για κάθε επόμενο έτος, καθώς και ότι υπάρχει δέσμευση των απαραίτητων πιστώσεων”.

Θέτει, δηλαδή, ως προϋπόθεση για την ίδρυση και λειτουργία των αναγκαίων δομών εκπαιδευτικής υποστήριξης, τη χρηματοδότησή τους από τους Δήμους.

Είναι απαράδεκτο! Η κυβέρνηση και το υπουργείο Παιδείας χωρίς ντροπή, όπως κάνει άλλωστε και με την καθιέρωση της Δίχρονης Προσχολικής Αγωγής, μετακυλύει την ευθύνη για την ίδρυση και λειτουργία των αναγκαίων δομών για τα παιδιά που χρήζουν ειδικής εκπαιδευτικής υποστήριξης στους δήμους, θέτοντας  ως προϋπόθεση τη χρηματοδότησή τους από τους ίδιους.

Άραγε η κυβέρνηση έχει ξεχάσει ότι τόσο αυτή όσο και οι προηγούμενες φρόντισαν να μειώσουν τα χρήματα προς τις σχολικές επιτροπές κατά 60%; Οι Δήμοι αδυνατούν να καλύψουν τα λειτουργικά έξοδα των σχολείων, πόσο μάλλον να μπορούν να υποστηρίξουν σημαντικές δομές της εκπαίδευσης.. Καταλαβαίνουμε, λοιπόν, ότι ο αριθμός των Τμημάτων Ένταξης που θα εγκριθούν θα είναι πολύ μικρότερος από τις ανάγκες. Ήδη υπάρχει μεγάλος αριθμός μαθητών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες που στερούνται υποστηρικτικής βοήθειας λόγω έλλειψης δομών.

Δε θα μπορούσαμε να μην αναφερθούμε και στον αντιπαιδαγωγικό χαρακτήρα της  εγκυκλίου αυτής και της ισχύουσας νομοθεσίας σύμφωνα με την οποία: «… Για την ίδρυση ΤΕ απαραίτητη προϋπόθεση  είναι να υπάρχουν κατ’ ελάχιστον τρεις μαθητές και σχετική πρόταση από διαγνωστική υπηρεσία……».  Στα νηπιαγωγεία είναι δύσκολο να υπάρχουν τρία νήπια με γνωματεύσεις, είτε γιατί τα παιδιά δεν έχουν φοιτήσει σε καμία δομή προσχολικής αγωγής,  είτε αν έχουν κάνει αίτηση προς κάποια διαγνωστική υπηρεσία (ΚΕΣΥ, Ιατροπαιδαγωγικό…) ο  χρόνος αναμονής είναι μεγάλος. Οπότε μέχρι να ολοκληρωθεί η διαδικασία έχει φτάσει το τέλος της σχολικής χρονιάς.

 

Επιπλέον το γεγονός ότι δομές της εκπαίδευσης ( Προσχολική Αγωγή, Τμήματα Ένταξης), μετατίθενται στην ευθύνη των Δήμων ή παραδίδονται σε ιδιώτες όπως η παράλληλη στήριξη πρέπει να αφυπνίσει γονείς και εκπαιδευτικούς για το τι μέλλει γενέσθαι για τη Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία. Μόνο ένα δυναμικό, μαζικό ,λαϊκό κίνημα μπορεί να προασπίσει το κοινωνικό αυτό αγαθό που αφορά το μέλλον των παιδιών μας.

 

Όλα τα παραπάνω, και σε συνδυασμό με τις τεράστιες ελλείψεις που υπάρχουν στην Ειδική Αγωγή, αλλά και στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, κάνουν πιο αναγκαία και επιτακτική τη γενναία αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης στην Παιδεία με μόνιμους μαζικούς διορισμούς όλων των ειδικοτήτων (εκπαιδευτικών Ειδικού Εκπαιδευτικού και Βοηθητικού Προσωπικού) στα δημόσια σχολεία, ειδικά και γενικά.  Όμως η κυβέρνηση αντί να στελεχώσει όλες τις αναγκαίες δομές της Ειδικής Αγωγής, ώστε έγκαιρα και με επιστημονικό τρόπο να εξασφαλίζεται σε όλα τα παιδιά με ειδικές ανάγκες η αναγκαία εκπαιδευτική υποστήριξη, συνεχίζει να μεταφέρει την ευθύνη στις πλάτες άλλων!

Απαιτείται λοιπόν να αναλάβει η κυβέρνηση την ευθύνη που της αναλογεί. Ας κόψει κάτι από τα δισ. στις ΝΑΤΟικές δαπάνες, ας μην είναι τόσο γαλαντόμα με τις φοροελαφρύνσεις των επιχειρηματιών, για να εξοικονομήσει κανένα “ψίχουλο” για την Ειδική Αγωγή και να μη μεταθέτει τις ευθύνες της.

Ως Λαϊκή Συσπείρωση δηλώνουμε κατηγορηματικά ότι σε κάθε περίπτωση και κόντρα στις επιδιώξεις ΕΕ, κυβέρνησης και Υπουργείου Παιδείας θα εξακολουθήσουμε να υποστηρίζουμε και να διεκδικούμε με κάθε τρόπο τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών μας και ειδικότερα των παιδιών με αναπηρίες ή και με ειδικές ανάγκες, το δικαίωμα του κάθε παιδιού να έχει τη θέση του στο δημόσιο σχολείο και στη δομή που έχει ανάγκη!

Ιωάννα Χρυσουλάκη

Υποψήφια Δημοτική Σύμβουλος με τη Λαϊκή Συσπείρωση Δήμου Σητείας

Μέλος του ΔΣ Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης «ΜΥΣΩΝ»

Σητεία 4/4/2019

http://STYLE100FM.GR