Ελλαδα

Τα επιχειρηματικά πλάνα των Γαία, ΕΨΑ, ΕΖΑ, Taxibeat, Incelligence

image

Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες ήταν οι παρουσιάσεις πέντε δυναμικών -μη εισηγμένων στο ΧΑ- εταιρειών που πραγματοποιήθηκαν χθες στο Χρηματιστήριο της Αθήνας και τις παρακολούθησαν παράγοντες του χρηματιστηριακού και του ευρύτερου επενδυτικού χώρου.

«Πρόκειται για την παρουσίαση μιας άλλης Ελλάδας», σημείωσε ο διευθύνων σύμβουλος της ΕΧΑΕ κ. Σωκράτης Λαζαρίδης και μια επαφή ελληνικών δυναμικών επιχειρήσεων με τον επενδυτικό χώρο για λόγους ενημέρωσης, ανταλλαγής απόψεων και ενδεχόμενων μελλοντικών συνεργασιών.

Άλλωστε, οι εκπρόσωποι εταιρειών όπως η ΕΨΑ και η Γαία δεν απέκρυψαν πως η ένταξή τους στο χρηματιστήριο θα μπορούσε να αποτελέσει ενδεχόμενο στόχο τους στο απώτερο μέλλον.

Ειδικότερα:

Ο διευθύνων σύμβουλος της ΓΑΙΑ (προϊόντα ελαιολάδου υψηλής ποιότητας, με μονάδα παραγωγής στη Δυτική Ελλάδα) κ. Άρης Κεφαλογιάννης αναφέρθηκε στη σημαντική ανάπτυξη που έχει σημειώσει η εταιρεία του από το 1995 (έτος κατά το οποίο ιδρύθηκε) έως και σήμερα. Εξάγεται το 82% των πωλήσεων, με υψηλά μερίδια αγοράς σε πολλές χώρες όπως η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και η Ρωσία.

Ο κ. Κεφαλογιάννης επίσης αναφέρθηκε στην ετήσια ανάπτυξη 20% που σημειώνει κατά μέσο όρο από την ίδρυσή της, στον πολυμετοχικό χαρακτήρα της, στα πολλά βραβεία ποιότητας που έχει αποσπάσει και στο γεγονός ότι ήταν η πρώτη επιχείρηση του κλάδου που προχώρησε στη συμβολαιακή γεωργία.

Πολύ σημαντικές εξελίξεις είναι η δημιουργία θυγατρικής εταιρείας στις ΗΠΑ, με στόχο τη διανομή των προϊόντων της, καθώς και η ανάληψη της διαχείρισης της Ένωσης Συνεταιρισμών Σητείας.

Το 2015 ο κύκλος εργασιών διαμορφώθηκε στα 14 εκατ. ευρώ και φετινός στόχος είναι η επίτευξη πωλήσεων άνω των 15 εκατ. ευρώ και η διεύρυνση των εξαγωγών κατά 25%.

Ο γενικός διευθυντής της ΕΨΑ κ. Μιχάλης Τσαούτος αναφέρθηκε στη μακρά ιστορία της θεσσαλικής εταιρείας, στην προσπάθεια περαιτέρω αύξησης των εξαγωγών, στις πολλές βραβεύσεις των προϊόντων της εταιρείας, αλλά και σε μια σειρά καινοτόμων προϊόντων, όπως για παράδειγμα τα βιολογικά αναψυκτικά (από τις λίγες εταιρείες που παράγουν στην Ευρώπη), τα προϊόντα χωρίς ζάχαρη, τα προϊόντα που δεν λανσάρουν πολυεθνικές αλυσίδες, όπως επίσης και το υγρό γλυκαντικό.

«Οι εξαγωγές μας υλοποιούνται σε 22 χώρες, αλλά παρ’ όλα αυτά αποτελούν λιγότερο από το 10% των συνολικών μας πωλήσεων. Βέβαια, μόλις τα τελευταία 3-4 χρόνια έχουμε εντατικοποιήσει τις προσπάθειές μας προς αυτή την κατεύθυνση και πιστεύω πως είμαστε σε καλό δρόμο. Σύντομα το ποσοστό των εξαγωγών μας θα αυξηθεί», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Τσαούτος.

Ο κ. Θανάσης Συριανός, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΖΑ, εστίασε στις έντονες μεταβολές που σημείωσε η αγορά της μπίρας κατά την τελευταία επταετία, με το μερίδιο αγοράς των ελληνικών σημάτων να έχει πολλαπλασιαστεί.

Με εργοστάσιο στην Αταλάντη (πάνω από 140 εργαζόμενοι), η ΕΖΑ διευρύνει συνεχώς το δίκτυό της στην Ελλάδα, καθώς και την προϊοντική της γκάμα. Έχει σχεδιάσει επενδυτικό πρόγραμμα ύψους 7,8 εκατ. ευρώ και στους στόχους της εταιρείας εντάσσεται και η συγκέντρωση εμπορικών σημάτων από τον ευρύτερο χώρο του ζύθου, των αναψυκτικών και του εμφιαλωμένου νερού σε ένα κοινό μετοχικό σχήμα, με στόχο τη διακριτή παρουσία του σε Ελλάδα και εξωτερικό.

Στα αξιοσημείωτα είναι και το ότι σε αύξηση του μετοχικού της κεφαλαίου, που έγινε το 2013, ρόλο στρατηγικού επενδυτή έλαβε η εταιρεία του γνωστού επιχειρηματία κ. Δ. Δασκαλόπουλου DAMMA Holdings.

O κ. Νίκος Δρανδάκης, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Taxibeat, αναφέρθηκε στους αλματώδεις ρυθμούς ανάπτυξης των εργασιών της εταιρείας τόσο στην Αθήνα, όσο και στη Λίμα του Περού, καθώς και στο ότι εξετάζεται η επέκταση και σε άλλες πόλεις της Λατινικής Αμερικής.

Σύμφωνα με τον κ. Δρανδάκη, η συμβολή της Taxibeat είναι μεγάλη στην αναβάθμιση των υπηρεσιών taxi αλλά και στον τομέα της ασφάλειας. Ο αριθμός των καλυπτόμενων δρομολογίων και τα έσοδα αυξάνονται με 180% τον χρόνο και σήμερα σε Αθήνα και Λίμα είναι εγγεγραμμένοι ένα εκατ. χρήστες, 15.000 συνεργάτες-οδηγοί ενώ εργάζονται ογδόντα άτομα (τα πενήντα στην Ελλάδα).

Σύμφωνα με τον ιδρυτή της, η Taxibeat σκοπεύει να εκμεταλλευθεί στο μέλλον παράγοντες όπως η εδραίωση της «on demand economy» και η επικράτηση των οχημάτων χωρίς οδηγό. Η εταιρεία έχει ενισχυθεί ήδη κεφαλαιακά μέσα από τη συμβολή venture capitals και προς την κατεύθυνση αυτή προτίθεται να συνεχίσει, καθώς θέλει πέρα από κεφάλαια και την άντληση τεχνογνωσίας και στήριξης.

Τέλος, ο κ. Βασίλης Κουλούρης, CEO της Incelligent, αναφέρθηκε στη δραστηριότητα της νεοφυούς αυτής εταιρείας, μέσα από την προσφορά προϊόντων διαχείρισης δικτύων και συστημάτων υποδομών ΙοΤ, τα οποία βασίζονται σε γνωστικά μοντέλα και μοντέλα πρόβλεψης.

Μεταξύ άλλων, η Incelligent επιλέχτηκε το 2016 ως μία εκ των δώδεκα startups που θα συνεργαστούν με τις CISCO, Intel και Deutsche Telekom στο πρόγραμμα “Challenge Up”, με σκοπό τη δημιουργία και παροχή καινοτόμων λύσεων στην παγκόσμια αγορά.