Σητεια

Άλυτο παραμένει το πρόβλημα της στέγασης του ΕΕΕΚ

DSC02093

  • Μια συζήτηση με την διευθύντρια του ΕΕΕΚ Ελένη Δρετάκη

 
Το καλό για το Εργαστήριο Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης (ΕΕΕΚ) Σητείας, είναι πως ξεκινά την νέα σχολική χρονιά με αυξημένη σύνθεση στο εκπαιδευτικό δυναμικό (οχι πλήρη, ακόμα).
Το κακό είναι πως συνεχίζονται και διαιωνίζονται προβλήματα, με την έλλειψη επαρκών αιθουσών για την ανάπτυξη όλων των εργαστηρίων , των μαθημάτων, της ψυχολογικής στήριξης, να προβάλει ως η πρώτη ανάγκη, όπως είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε σε μια συζήτηση με την Ελένη Δρετάκη, την Διευθύντρια του σχολείου. 
Ενός σχολείου που χρειάζεται ειδικές προϋποθέσεις για την ειδική αγωγή που προσφέρει και που φέτος, όπως και κάθε άλλη χρονιά, ξεκινά με ελπίδα και αισιοδοξία, μας λέει η κ. Δρετάκη.
Παρά τις υποσχέσεις που επαναλαμβάνονται σε χρονικά διαστήματα και δεν υλοποιούνται.

Φέτος, καλείται να χειριστεί , μαζί με όλα τα άλλα , την συνθήκη του κορονοιού, να τηρήσει υγειονομικά πρωτόκολλα και να ανταποκριθεί σε μια δυσκολία.
Τα παιδιά, στην συντριπτική τους πλειοψηφία, ανταποκρίθηκαν στις νέες απαιτήσεις, η χρήση μάσκας, που, καταλαβαίνουμε όλοι, είναι (ή φαίνεται πως είναι ) πιο δύσκολη στα παιδιά , έγινε χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα. Με τις εξαιρέσεις των πολύ δύσκολων , δικαιολογημένα, περιπτώσεων.
Από τη συζήτηση μας με την Ελένη Δρετάκη, εισπράξαμε πως τα παιδιά, στο ξεκίνημα της νέας χρονιάς, εμφανίστηκαν μουδιασμένα. Οπως μας εξήγησε, πέρασαν μια περίοδο εγκλεισμού, έζησαν τις ειδικές συνθήκες του φετινού καλοκαιριού, ήθελαν να επιστρέψουν στο σχολείο, και από το σχολείο παίρνουν πάλι οδηγίες για αποστάσεις , μάσκες κλπ.
Πέντε οργανικές θέσεις πληρώθηκαν και υπάρχουν ακόμα τέσσερις αναπληρωτές, κάτι που μόνο θετικά μπορεί να λειτουργήσει και καλύπτει σημαντικό κενό του ΕΕΕΚ. Σε επόμενη φάση διορισμών, και εφόσον υπάρξει εκδήλωση ενδιαφέροντος, αναμένεται να καλυφθούν και οι ειδικότητες αγγειοπλαστικής, καλλιτεχνικών και πληροφορικής.
Ζήτημα λίγων αιθουσών.
Το πρόβλημα εξακολουθεί να είναι στην στέγαση, με τις ανάγκες να καλύπτονται με ευφάνταστες λύσεις ,απ το διδακτικό προσωπικό, με τη χρήση και υπαίθριων χώρων, όσο το επιτρέπει ο καιρός. Οι ·4 αίθουσες, η μια εκ των οποίων είναι προκάτ κατασκευή, δεν επαρκούν για όλες τις ειδικότητες και την ανάπτυξη των δεξιοτήτων των παιδιών.
Σε εκκρεμότητα παραμένει η υπόσχεση του Δημάρχου για μια ακόμα αίθουσα προκάτ, που θα έδινε μια κάποια λύση.
Υπάρχει πρόβλημα με το ιδιοκτησιακό καθεστώς που κάνει απαγορευτική κάθε είδους παρέμβαση στον συγκεκριμένο χώρο, με μια “αυθαίρετη δόμηση”, όπως έχει χαρακτηριστεί. Μοναδική λύση φαντάζει να περάσει η κυριότητα στον Δήμο για να ξεπεραστούν τα εμπόδια.
Αξιοποιώντας την πολυετή της συναναστροφή με παιδιά με προβλήματα και αναπηρία και με τους γονείς, θελήσαμε την γνώμη της κυρίας Δρετάκη για την στέγαση του ειδικού σχολείου στο ΚΔΑΠ. Στάθηκε πολύ προσεκτική , θέλοντας να είναι δίκαιη. Τόνισε πως με αυτήν την επιλογή, παγώνει μια δομή , αλλά σημείωσε και την ανάγκη να βρεθεί στέγη για το σχολείο. Είναι μια αναγκαστική λύση, λέει. Και το γεγονός πως παγώνει το ΚΔΑΠ διαψεύδει δυστυχώς τις ελπίδες και τα όνειρα που είχε δημιουργήσει και το ΕΕΕΚ στα παιδιά που αποφοίτησαν, για τη συνέχεια που τα περίμενε.

ΝΙΚΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ

https://style100fm.gr/