Πέμπτη, 18 Αυγούστου, 2022
spot_img
ΑρχικήΣΤΑΘΜΟΣΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ"Αϊβαλί", ένα τραύμα της ανθρωπότητας στην σκηνή από τον Σ.Φ.Μ. Σητείας(ηχητικό)

“Αϊβαλί”, ένα τραύμα της ανθρωπότητας στην σκηνή από τον Σ.Φ.Μ. Σητείας(ηχητικό)

 

 

 Ο Νάσος Ζαγκότης, ο Γιώργος  Φουρναράκης και η Βέρα Περάκη στον STYLE100 για την παράσταση

 

Πρωτότυπο και τολμηρό αυτό που επιχειρεί ο Σύλλογος  Φίλων Μουσίκης Σητείας και θα έχουμε την ευκαιρία να το δούμε, το Σάββατο, την Κυριακή και την Δευτέρα  στο Άλσος Χλουβεράκη, γιατί πιάνει πληγή. Αλλά και γιατί , δεν έχουμε ένα έργο με την συμβατική έννοια. Έχουμε ένα πολύ σημαντικό  κόμικ, από τους καλύτερους καλλιτέχνες του είδους , τον Σολούπ.

Κι αυτό, που έχει  ήδη εικόνα ,γίνεται  παράσταση-καταλαβαίνει κανείς  ποσό μεγάλο ρίσκο είναι  αυτό αλλά και  πόσο ενδιαφέρον για τον σκηνοθέτη της παράστασης, τον Νάσο Ζαγκότη, τον Γιώργο Φουρναράκη που έγραψε τις πρωτότυπες μουσικές , και  είναι  πολύ ωραίες μουσικές, αφού είχαμε την ευκαιρία  να τις ακούσουμε στην εκπομπή, φρόντισε για αυτό ο μαέστρος .

Δύσκολο να μπει και ο στίχος, ένα εγχείρημα που ανέλαβε να φέρει εις πέρας , και τα κατάφερε επιτυχώς, η Βέρα Περάκη.

Όλα αυτά, μας πάνε κατευθείαν  στην Μικρασιατική Καταστροφή, όποτε το μέγεθος της πολύ σοβαρής προσέγγισης μεγαλώνει.

«Αϊβαλί», τίτλος του κόμικ του Σολούπ και τίτλος της παράστασης ,και όπως είπε ο Νάσος Ζαγκότης στην Τελεία, στον STYLE100, «με αφορμή τα 100 χρόνια από την Μικρασιατική Καταστροφή,  θέλαμε  να κάνουμε μια παράσταση, είδαμε αρκετά έργα που αναφέρονταν σε αυτή την περίοδο.

Αυτό όμως που με άγγιξε εμένα προσωπικά περισσότερο ήταν το Αϊβαλί του Σολούπ. Με ενθουσίασε  τόσο πολύ που παράγγειλα κατευθείαν μέχρι και αρχιτεκτονικά βιβλία για το Αιβαλί της εποχής.

Για να μελετήσω ,ήθελα να μπω λίγο στο πνεύμα της εικόνας».

 

Ένα τραύμα της ανθρωπότητας

«Αυτό που με τράβηξε πιο πολύ στο έργο», συνεχίζει ο κ. Ζαγκότης, « είναι ότι δεν αντιμετωπίζει την καταστροφή ως ένα τραύμα του ελληνισμού, αλλά ως ένα τραύμα της ανθρωπότητας.

Είναι ένα τραύμα το οποίο είναι πάρα πολύ βαθύ, το οποίο συνεχίζεται και σήμερα στην Ουκρανία.

Αυτή τη στιγμή χιλιάδες πρόσφυγες φεύγουν  από τα σπίτια τους,  χιλιάδες άνθρωποι  αναγκάζονται να τραπούν σε φυγή.

Το έργο  διαπραγματεύεται την ανθρώπινη μοίρα όταν πιάνεται στα γρανάζια της ιστορίας».

 

Η παράσταση και το κόμικ

Οι συντελεστές, δεν αντιμετώπισαν  το πρωτότυπο, δηλαδή το κόμικ του Σολούπ  ως  πηγή έμπνευσης και μόνο. Οδηγός είναι το κόμικ για τον σκηνοθέτη  της παράστασης που ζωντανεύει τα καρέ και δημιουργεί και νέα.. Όπως λέει ο ίδιος, «ουσιαστικά χρησιμοποίησα το κόμικ για να δημιουργήσω εικόνες, συχνά καινούργιες, που όμως είναι πολύ πολύ στενά συνδεδεμένες με αυτό.

Αυτό είναι το στοίχημα, να μην κάνουμε αντιγραφή, αλλά να  έχουμε μια δημιουργική σχέση με το κόμικ. Είναι ένα μεγάλο στοίχημα».

Ρωτήσαμε αν υπάρχει και η άλλη άποψη για το 22, η άποψη της Τουρκίας, γιατί μας αφορά και μόνο γνωρίζοντας μπορεί κανείς να απαντήσει  και να συναντήσει την αλήθεια. Υπάρχει, ναι.

Η σοβαρή και ουσιαστική προετοιμασία για την παράσταση, περιελάβανε  και  άλλες αναγνώσεις από τον Νάσο Ζαγκότη ,όπως  βιβλίο του Φώτη Κόντογλου, το βιβλίο του Ηλία Βενέζη, το νούμερο 31328   και την καταγεγραμμένη μαρτυρία της αδελφής του Βενέζη, το βιβλίο και η μαρτυρία ενός Τουρκοκρητικού.

 

Γιώργος Φουρναράκης : Δεν πήγα σε εύκολες λύσεις

Υπάρχει πλούσιο μουσικό  υλικό για την Μικρά Ασία και οι επανεκτελέσεις  των τραγουδιών που έχουμε συνηθίσει να τα αποκαλούμε «Σμυρνέικα», τα κάνουν συνεχώς και επίκαιρα και δημοφιλή. Όποτε, υπάρχει μια μουσική βάση που θα μπορούσε να στηριχθεί ο συνθέτης της παράστασης ο Γιώργος Φουρναράκης. Εύκολη λύση, θα πείτε.

Εύκολη λύση λέει και ο ίδιος και δεν πήγε καθόλου προς αυτήν την κατεύθυνση.

« Το εύκολο μονοπάτι θα ήταν αυτό» μας λέει.

«Αυτό που με εξίταρε, ήταν όσα είχε πει ο Νάσος και η Βέρα ότι το συγκεκριμένο κόμικ  μπερδεύει το σήμερα με το χθες, οπότε από μόνο του αυτό δεν σε οδηγεί να πας σε τέτοια λύση. Εχει  γραφτεί μια μουσική η οποία εχει και βάση στο παραδοσιακό , αλλά έχει βάση  και στο έντεχνο και στο μοντέρνο”

«Η  μουσική έχει σημαντικό ρόλο στην παράσταση», συμπληρώνει ο Νάσος Ζαγκότης «και είναι μια εξαιρετική μουσική. Ο Γιώργος δεν μπορεί να το πει αυτό. Το λέω όμως εγώ για εκείνον θεωρώ πως είναι η καλύτερη μουσική που έχει γράψει ο Γιώργος για παράσταση».

Ο κ. Φουρναράκης, στην παράσταση, χρησιμοποιεί ένα μικρό μουσικό σχήμα και όχι την Φιλαρμονική, όπως στις άλλες παρατάσεις.

Σημαντικό, το ότι δίνει βήμα σε νέους καλλιτέχνες, νέα παιδιά. Έτσι, τα εννέα τραγούδια είναι δικές του συνθέσεις, σε σύνολο δώδεκα κομματιών.

 

   Βέρα Περάκη : Στίχοι ποικιλίας συναισθημάτων

Η πρόεδρος του Συλλόγου Φίλων Μουσικής, που πρέπει να της αναγνωρίσουμε πως παίρνει ρίσκα με τις επιλογές της, ανέλαβε να γράψει τους στίχους που φυσικά περιέχουν θλίψη αλλά και την χαρά της ζωής, σε μια δουλειά που χρειάστηκε πολλές ώρες για να ολοκληρωθεί και αγαστή συνεργασία με όλους τους συντελεστές, κυρίως  όμως με τον συνθέτη, τον Γ. Φουρναράκη.

«Είναι μια μεγάλη ιστορία αυτή η συνεργασία, μπορούμε να γράψουμε βιβλίο για αυτήν», μας λέει.

«Κάθε φορά που συνεργαζόμαστε, κι  αυτό το κάνουμε χρόνια βέβαια ,μπορεί να τσακωθούμε 10 φορές για να καταλήξουμε κάπου.

Αλλά είναι πάρα πολύ ωραίο, έχουμε περάσει βραδιές ολόκληρες μέχρι τα ξημερώματα».

  • Η ταυτότητα της παράστασης

Αϊβαλί, παράσταση βασισμένη στο ομότιτλο κόμικ του Σολούπ, από τον Σύλλογο  Φίλων Μουσικής  Σητείας.

 

Θεατρική Ομάδα Σ.Φ.Μ.Σ.:

Βασιλειάδης Γιώργος  – Βδοκάκης Κωνσταντίνος – Γαρεφαλάκης Θεοδόσης – Γιαννακέας Τάσος, Κακουράκη Αριστέα  – Λάκα Ιωάννα  – Μακράκης Εμμανουήλ –  Μαμούτης Μάριος

Περράκη Βέρα  –  Ρουσσομουστακάκη Φαίδρα – Σταυρακάκη Μαρία – Σφενδουράκης Αργύρης, Φραγκούλη Τίνα  –  Χατζηδάκη Δέσποινα.

 

Ορχήστρα Σ.Φ.Μ.Σ.:

Αβρονιδάκης Δημήτριος Μπαγλαμαδάκι , Κλ. Κιθάρα  –  Αυγουστινάκης Μιχάλης Φωνή

Θαλασσινός Νίκος Κόντρα μπάσο  –  Λαντζανάκης Μάνος Τρ. Μπουζούκι

Παπαδάκης Αλέξανδρος Βιολί  – Πολένας Δημήτρης Κιθάρα  –  Σεμερτζάκη Μαρία Φωνή- Φουρναράκης Γιώργος

Σκηνογράφος :    Κωστής Πολίτης  Κατασκευή σκηνικών:    Μανώλης Ρουσσομουστακάκης

Ενδυματολόγος :                            Ανδριάνα Σεχ-Χαλέντ

 

Βοηθοί Σκηνοθέτη:                        Ιωάννα Λάκα                                                        Δέσποινα Δρετάκη   , Γωγώ Σταυρακάκη

Επιμέλεια φυλλαδίου :                 Πόπη Αυγουστάκη

Κατασκευή Props :                         Ρένα Λαντζανάκη

 

Βοηθοί ενδυματολόγου:  Βέρα Περράκη Μαρία Σταυρακάκη

 

Ηχογράφηση-Επεξεργασία cd-:  Στούντιο Κωστής Τυμπακιανάκης

 

Παραγωγή :          Σύλλογος Φίλων Μουσικής Σητείας 2022

 

 

Ενορχηστρώσεις – Συνθέσεις :  Γιώργος Φουρναράκης

Επιπλέον συνθέσεις  Μάνος Λαντζανάκης -Κωστής Μιχελάκης

                                               

 

Στίχοι:       Βέρα Περράκη

 

Επιπλέον στίχοι:        Μάνος Λαντζανάκης

 

Ηχοληψία:    Κωστής Τυμπακιανάκης

Ήχος -Φως  :  Διονύσης Βασίλης Κριθαράκης

Βοήθεια ηχοληπτικής ροής  :   Ελευθερία Παναιωτάκη – Δέσποινα Δρετάκη

 

Χορευτές Νίκος Ρουσάκης  Αντώνης Φωνιαδάκης

 

Δημιουργία Αφίσας:     Soloύp (Αντώνης Νικολόπουλος)

 

Σκηνοθεσία :          Νάσος Ζαγκότης

 

 

 Συνδιοργάνωση  Περιφέρεια Κρήτης   Περιφερειακή Ενότητα Λασιθίου   Δήμος Σητείας  Δ.ΟΚ.Α.Σ.  Σύλλογος Φίλων Μουσικής Σητείας  

 

Με την υποστήριξη  του Λυκείου των Ελληνίδων Σητείας και Κ.Δ.ΑΠ.Α.μεΑ. Δήμητρα

 

 

Η Παράσταση θα παρουσιαστεί  στις 6-7-8 Αυγούστου στη Σητεία στο Άλσος Χλουβεράκη,

                                                     στις 10  Αυγούστου  στο Βραχάσι Λασιθίου ,

                                                   στις 12  Αυγούστου  στη Συκιά Σητείας στο θέατρο Ελιά,

                                                     στις 13 Αυγούστου στο Ψυχρό Λασιθίου,

                                                   

                                                     στις 17  Σεπτεμβρίου στο Ηράκλειο,

                                                     στις 18  Σεπτεμβρίου στα Χανιά

 

ΝΙΚΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ

http://STYLE100FM.GR

 

 

 

RELATED ARTICLES
- Advertisment -spot_img
spot_img

Τελευταία Νέα