Σάββατο, 27 Ιουλίου, 2024
spot_img
ΑρχικήΕΙΔΗΣΕΙΣΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣΒραβεύτηκαν στο Διεθνές Φεστιβάλ Ιεράπετρας ο Μιχάλης Γιαννακάκης και ο Δημήτρης ...

Βραβεύτηκαν στο Διεθνές Φεστιβάλ Ιεράπετρας ο Μιχάλης Γιαννακάκης και ο Δημήτρης Παθιάκης

Με δύο πολύ σημαντικά  βραβεία επέστρεψαν από την Ιεράπετρα και το Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ που διοργανώθηκε για 8η χρονιά δύο δημιουργοί από την Σητεία, ο Μιχάλης Γιαννακάκης και ο Δημήτρης Παθιάκης ,που συμμετείχαν καταφέρνοντας να αποσπάσουν,  μαζί με τις καλές κριτικές και τα σχόλια, το βραβείο της Κριτικής Επιτροπής.

Πράγμα σημαντικό, ειδικά αν σκεφτούμε τις πολλές συμμετοχές από όλον τον κόσμο, σε ένα Φεστιβάλ που από την αρχή διεκδίκησε ρόλο στα κινηματογραφικά πράγματα της χώρας και τον κέρδισε μέσα από τις υψηλές του απαιτήσεις και την συνέπεια στην εξυπηρέτηση του στόχου,  την διεθνοποίηση μέσα από την τέχνη της ανατολικής  Κρήτης.

Στην φετινή διοργάνωση(7-16/08) «8ο Διεθνές Φεστιβάλ Ντοκιμαντέρ»-«2ο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου  Κρήτης» συμμετείχαν σαράντα δύο χώρες, με 200 ντοκιμαντέρ ελληνικά και διεθνή.

Οι δύο ταινίες

Ο Μιχάλης Γιαννακάκης,  παρουσίασε την ταινία του «Το λιμάνι».

Συντελεστές:

Μοντάζ: Δημήτρης Παθιάκης

Μουσική: Νίκος Ξυδάκης

Ήχος: Σταύρος Κατσούλης

Όπως αναφέρει ο ίδιος ο σκηνοθέτης , «στην  ταινία μου “Το λιμάνι”, που τεκμηριώνεται με απουσία λόγου, μπορείς να ακούσεις τους στίχους του Βιτσέντζου Κορνάρου με τους οποίους αρχίζει τον Ερωτόκριτο:
“Του Κύκλου τα γυρίσματα, που ανεβοκατεβαίνου,
και του τροχού, που ώρες ψηλά κι ώρες στα βάθη πηαίνου
και του καιρού τα αλλάματα, π’ αναημό δεν έχου,
μα στο καλό κ’ εις το κακό περιπατούν και τρέχου…”
και τα λόγια του Ουίλιαμ Φώκνερ,
“Ο στόχος κάθε καλλιτέχνη είναι η συλλάβει την κίνηση που είναι η ζωή, με τεχνητά μέσα και να την κρατήσει ακινητοποιημένη, έτσι ώστε έπειτα από εκατό χρόνια, όταν την κοιτάζει ένας άγνωστος, να κινηθεί πάλι..”».

Η ταινία του Δημήτρη Παθιάκη έχει  τίτλο «Ο αργαλειός».

Όπως αναφέρεται στο εισαγωγικό σημείωμα, « ο αργαλειός είναι μια χειροκίνητη μηχανή ύφανσης, πιο συνηθισμένη σε προηγούμενες εποχές. Χρησιμοποιήθηκε ευρέως κατά την προ-βιομηχανική εποχή και αργότερα κυρίως σε αγροτικές περιοχές, στην οικογενειακή οικονομία της οποίας έπαιξε βασικό ρόλο, καθώς ήταν το κύριο μέσο ύφανσης και υφασμάτων. Μετά τη βιομηχανική επανάσταση, ο κλασικός, ξύλινος, μυώδης αργαλειός αντικαταστάθηκε από τον μηχανικό αργαλειό. Σήμερα σχεδόν καταργείται, καθώς η διαδικασία ύφανσης έχει μηχανοποιηθεί και η μηχανή ύφανσης χρησιμοποιείται στη θέση του αργαλειού. Ο ξύλινος αργαλειός βρίσκεται σήμερα μόνο σε λίγα σπίτια σε απομακρυσμένες περιοχές και σε μουσεία λαϊκής τέχνης».

ΝΙΚΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ

RELATED ARTICLES

Τελευταία Νέα