Έχοντας ξεκαθαρίσει μέσα της πως μπορεί και θέλει να είναι ενεργή και μάχιμη , διότι «καλό είναι να ασκείς κριτική από τον καναπέ, αλλά καλύτερο είναι καμία φορά να συμμετέχεις», όπως λέει, η Νατάσα Πλακάκη έχει τoυς πολύτιμους συμμάχους, ολόδικους της και όχι δανεικούς : Τη γνώση του αντικειμένου της, την θέληση της, την απόφαση της ο τίτλος της Αντιπροέδρου του Επιμελητηρίου Λασιθίου να μην είναι μια κενή φράση, αλλά να έχει περιεχόμενο και σημασία.
Οπότε, είναι σχεδόν αυτονόητη η επιλογή να εκπροσωπεί το Επιμελητήριο στον Παγκόσμιο Διαγωνισμό Λαδιού που διοργανώνει ο Δήμος Σητείας σε συνεργασία με τον φορέα.
Μια φιλόδοξη διοργάνωση που στοχεύει στην προβολή όχι μόνο του προϊόντος, αλλά της πόλης και της ευρύτερης περιοχής,με την Σητεία να παραλαμβάνει από την Λέσβο το «κλαδί ελιάς» για τον Διαγωνισμό ATHENA.
«Η ιδέα προέκυψε πριν από δυο χρόνια , όταν το Επιμελητήριο διοργάνωσε δοκιμασία ξένων λαδιών προκειμένου να δούμε που βρίσκεται το δικό μας, αλλά και να γνωρίσουμε τον άλλο κόσμο», λέει η Νατάσα Πλακάκη.
Διότι, «καλό είναι να ξέρεις που βρίσκεσαι στον παγκόσμιο χάρτη»
Ετσι, «προέκυψε η επιθυμία για την φιλοξενία του διαγωνισμού στην Σητεία, έχοντας ένα δυνατό brand, το ΠΟΠ Σητείας.
Η διαδικασία της ανάθεσης στην Λέσβο, έχει όχι μόνο ενδιαφέρον, αλλά και συναίσθημα, έτσι όπως μας την περιγράφει η κ. Πλακάκη.
«Ηταν μια πάρα πολύ συγκινητική στιγμή. Υπήρχε ένα αντίγραφο αμφορέα λαδιού που παραδόθηκε στον Νίκο Μακρυνάκη και στον κύριο Διαλυνά που εκπροσώπησαν τον Δήμο Σητείας, μαζί και εγώ που εκπροσωπούσα το Επιμελητήριο.
Στο άκουσμα της Σητείας ήταν τόσο θερμή η ανταπόκριση των κριτών, τόσο θερμό το χειροκρότημα….Αλλά υπήρξαν και κριτές που δάκρυσαν.
Η Σητεία έχει τρομερή αξία στον ελαιοκομικό κόσμο και αυτό πραγματικά μας συγκίνησε και μας έδωσε πολύ μεγάλη δύναμη στο να πούμε, θα βάλουμε τα δυνατά μας να κάνουμε μια πολύ καλή διοργάνωση και όλα όσα θα ακολουθήσουν την διοργάνωση».
Οπότε, καλά κάνει η Σητεία και επιμένει στο ΠΟΠ και όχι στην γεωγραφική προέλευση. Μας λέει:
«Η προστατευόμενη ονομασία προέλευσης είναι κάτι που πρέπει να το διαφυλάξουμε με κάθε τρόπο. Ο κόσμος δεν θέλει την εξίσωση με λάδι που δεν έχει τα ίδια ποιοτικά χαρακτηριστικά και γευσιγνωστικά και γενικά. . Αυτό εισπράττω από τον ελαιοκομικό κόσμο.
Νομίζω πως όλοι αυτό θέλουμε , θέλουμε η Σητεία να είναι εξωστρεφής , να επικοινωνεί το προιόν , του χρυσού που παράγει».
«Θα επικοινωνηθεί η Σητεία σε όλον τον κόσμο.
Επαγγελματίες του λαδιού , του , μάρκετινγκ και του dranding του προϊόντος, και ολόκληρων ελαιοκομικών περιοχών, θα βρεθούν στην Σητεία για την διαγωνιστική διαδικασία.
Όπως μας λέει η Νατάσα Πλακάκη, είναι γευσιγνώστες , δημοσιογράφοι, άνθρωποι που ασχολούνται με τον ελαιοτουρισμό «που προφανώς ενδιαφέρει πολύ την περιοχή μας, διοργανώνουν γκρουπ που επισκέπτονται ελαιοκομικές περιοχές , περιηγήσεις σε ελαιώνες, σε αρχαιολογικούς χώρους , δοκιμάζουν τις τοπικές κουζίνες, γιατί πάντα το πάντρεμα του λαδιού πάει με τη τοπική κουζίνα».
Όπως λέει, « είναι άνθρωποι που θα είναι εδώ και για τις τέσσερις μέρες που θα είναι στην Σητεία θα επικοινωνούν την Σητεία μέσω των hashtag που θα δοθούν. Αλλά και με φωτογραφίες, αναρτήσεις θα επικοινωνούν την πόλη και το λάδι, φυσικά και τις προσπάθειες των διαγωνιζομένων. Όλο αυτό θα έχει μπροστά πάντα το «Σητεία». Είναι αυτό που θέλει η ευρύτερη περιοχή να αποκομίσει. Την επικοινωνία» .
«Θα ωφεληθεί όλο το Λασίθι»
Η Νατάσα Πλακάκη τονίζει πως ο διαγωνισμός ανοίγει έναν δρόμο, αλλά το θέμα μετά είναι οι συντονισμένες και οι μεμονωμένες προσπάθειες. Οι μεμονωμένες , γιατί θα πρέπει ο καθένας να σκεφτεί την αξία της πρώτης ύλης. Να γίνω πιο συγκεκριμένη:
Όταν μιλάμε για ελαιοτουρισμό, δεν μπορείς να δεχτείς, για παράδειγμα στην ταβέρνα, το εστιατόριο σου, ένα γκρουπ που έχει έρθει εδώ για να δει τους ελαιώνες, πως παράγεται το λάδι, να πάει να δοκιμάσει διαφορετικά λάδια, και να έχεις μια προτηγανισμένη πατάτα ή μια μπριζόλα άγνωστης προέλευσης ή ένα αρνάκι άγνωστης προέλευσης .
Πρέπει να δώσεις γενικά το στίγμα τι παράγει ο τόπος. Το πρώτο είναι το λάδι. Από κει και ύστερα , ο τόπος έχει να δώσει κι άλλα πράγματα».
Ιδιαίτερη έμφαση δίνει στην χρήση του εμφιαλωμένου λαδιού στην εστίαση, απευθύνοντας έκκληση στους επαγγελματίες.
«Θα ήθελα να καλέσω τον κόσμο που ασχολείται με την εστίαση να αρχίσει να χρησιμοποιεί το εμφιαλωμένο ελαιόλαδο στα μαγαζιά του. Είναι η μεγαλύτερη διαφήμιση και η πιο άμεση που μπορούμε να κάνουμε στο λάδι. Κανείς άλλος δεν μπορεί να επικοινωνήσει καλύτερα το λάδι όσο η εστίαση Σητείας.
Είναι ίσως ένα έξτρα κόστος όμως θα επιστρέψει στην τοπική κοινωνία. Ο λίγος τουρισμός που έχουμε, που είναι όμως ποιοτικός, που κυκλοφορεί, που δοκιμάζει , θα δει το εμφιαλωμένο λάδι, θα γράφει πάνω Σητεία,και φυσικά το brand του κάθε εμφιαλωτή. Είναι η μεγαλύτερη, η πιο δυνατή διαφήμιση.
Η τοπική εστίαση έχει μια μεγάλη ευκαιρία. Για τέσσερις μέρες θα κυκλοφορεί στην πόλη κόσμος που επηρεάζει την ελαιοκομική κοινή γνώμη, θα επικοινωνεί την Σητεία, την τοπική κουζίνα, το τοπικό προϊόν».
Την πρώτη μέρα του διαγωνισμού, το Επιμελητήριο Λασιθίου θα διοργανώσει έκθεση με τα προϊόντα των τοπικών τυποποιητών λαδιού. Οι κριτές, παρόλο που η έκθεση δεν έχει διαγωνιστικό χαρακτήρα, θα γευτούν τα λάδι κάνοντας παρατηρήσεις τι μπορεί ο καθένας να βελτιώσει, πως μπορεί να προσδώσει κάποια χαρακτηριστικά, έτσι ώστε να βελτιώσουν το αποτέλεσμα.
Θα προσκληθούν όλοι οι παραγωγοί Λασιθίου.
Ο διαγωνισμός είναι ένα εγχείρημα από το οποίο θα ωφεληθεί όλο το Λασίθι».
«Συμβουλευτικός και ενημερωτικός ο ρόλος του Επιμελητηρίου Λασιθίου»
Ο θεσμός του Επιμελητηρίου, κάποιες φορές, στο παρελθόν, φάνηκε απαρχειωμένος , κυρίως λόγω του εισπρακτικού χαρακτήρα του,με την υποχρέωση του επιτηδευματία στη συνδρομή για να μπορεί να κόβει αποδείξεις και τιμολόγια, μας λέει η Νατάσα Πλακάκη.
«Κάπου εκεί, έθεσα υποψηφιότητα,μπήκα στο Επιμελητήριο, γιατί καλό είναι να κάνεις κριτική από τον καναπέ, καμία φορά είναι καλύτερο να συμμετέχεις κιόλας .
Η αλήθεια είναι ο τι το Επιμελητήριο κάνει πολλά πράγματα.
Πολλές φορές δεν φαίνονται, άλλες φορές ορισμένα επικοινωνούνται το μάξιμουμ.
Πέρα λοιπόν από σεμινάρια , όπως τώρα που θα ξεκινήσουν διάφορα προγράμματα για την εστίαση τον τουρισμό, τα οποία πολύ γρήγορα θα βγουν στην δημοσιότητα έτσι ώστε να λάβει ο κόσμος γνώση και να δηλώσει την συμμετοχή του.Κάνει και πολλές παρεμβάσεις.
Παράδειγμα, όταν ξεκίνησε να τρέχει το μεταφορικό ισοδύναμο, εκτός του ότι κάναμε ενημερωτικές εσπερίδες προκειμένου να ενημερωθεί ο κόσμος σχετικά, διότι συνεργάστηκε στενά το Επιμελητήριο με το Υπουργείο Ναυτιλίας στην κατάρτιση του χάρτη του μεταφορικού ισοδύναμου, κάναμε πολλές παρεμβάσεις προκειμένου να διευρυνθεί η λίστα με τους κωδικούς που θα μπορούσαν να συμμετέχουν.
Μπορώ να πω πως είχε μεγάλη επιτυχία η παρέμβαση μας γιατί σχεδόν τριπλασιάστηκαν οι ΚΑΔ από τους αρχικούς, που θα μπορούσαν να επιδοτηθούν.
Μας αναφέρει και άλλη παρέμβαση, όταν η αεροπορική εταιρία που ερχόταν στην Σητεία (πριν από την Aegean) αύξησε υπέρμετρα τις τιμές των εισιτηρίων . Άμεσα , κατέβηκαν οι τιμές.
Ακόμα, παρεμβάσεις για,
Αποζημιώσεις ειδικού σκοπού
ΚΑΔ για ενίσχυση επαγγελματικών κλάδων λόγω της ύφεσης που υπήρξε με την πανδημία.
Μιλήσαμε για τα σεμινάρια, αλλά και την δική της θέση που εξασφαλίζει παρουσία της Σητείας στις δράσεις του Επιμελητηρίου,κάτι που πρέπει να γίνεται όπως λέει, για να υπάρχει «φωνή» και στις άλλες πόλεις της περιφερειακής ενότητας Λασιθίου με το «τρίπολο», πέραν της πρωτεύουσας.