Δευτέρα, 5 Δεκεμβρίου, 2022
spot_img
ΑρχικήΕΙΔΗΣΕΙΣΠαγίδες μέσω… κινητού: Η απάτη με κλήσεις από το εξωτερικό και οι...

Παγίδες μέσω… κινητού: Η απάτη με κλήσεις από το εξωτερικό και οι υπέρογκες χρεώσεις

Παγίδες μέσω… κινητού: Η απάτη με κλήσεις από το εξωτερικό και οι υπέρογκες χρεώσεις
Θύματα του phising, vishing, spamming, scamming πέφτουν όλο και περισσότεροι ανυποψίαστοι πολίτες. Οι παραπάνω λέξεις έχουν κάνει την εμφάνισή τους τα τελευταία χρόνια και όλες έχουν κοινό παρονομαστή την επιχείρηση εξαπάτησης ανυποψίαστων πολιτών με στόχο την αφαίρεση προσωπικών στοιχείων και εν τέλει χρηματικών ποσών. Σε αυτή την περίπτωση, όπως σημειώνουν έμπειρα στελέχη των Αρχών, οι απατεώνες επιδιώκουν οι πολίτες να καλέσουν αυτοί αριθμούς υψηλής χρέωσης. Συνήθως, δε, οι αριθμοί αυτοί ξεκινούν από κωδικούς χωρών του εξωτερικού, όπως 0035, 0040, 0044 και 0049. Οι επιτήδειοι που στήνουν τη συγκεκριμένη παγίδα δημιουργούν ένα σύστημα μέσω του οποίου πραγματοποιούνται δεκάδες κλήσεις τυχαίων αριθμών. Οι κλήσεις υψηλής χρέωσης Κάθε κλήση ακούγεται μόνο μία φορά και στη συνέχεια εμφανίζεται ως αναπάντητη στο τηλέφωνο του παραλήπτη. Η κλήση συνήθως γίνεται σε εργάσιμες ώρες ή τη νύχτα για να μειωθεί η πιθανότητα ο ανυποψίαστος πολίτης να απαντήσει. Οι χρήστες βλέποντας τον αριθμό και θεωρώντας ότι είναι νόμιμη κλήση καλούν ξανά τον αριθμό με αποτέλεσμα να γίνεται υψηλή χρέωση στον λογαριασμό του, με τους δράστες να επωφελούνται οικονομικά. Όσο περισσότερο διαρκέσει η τηλεφωνική επικοινωνία τόσο μεγαλύτερη θα είναι και η χρέωση. Μαζικά mails Όπως αναφέρουν τα στελέχη της Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος, το «phishing» πραγματοποιείται συνήθως με την αποστολή μαζικών spam e-mails τα οποία δήθεν προέρχονται από κάποια υπαρκτή και νόμιμη εταιρεία, όπως τράπεζα, ηλεκτρονικό κατάστημα, υπηρεσία ηλεκτρονικών πληρωμών κοκ. Για να γίνουν πιστευτοί, δε, διαμορφώνουν τα μηνύματα κατά τέτοιον τρόπο ώστε να μοιάζουν με αυτά που στέλνουν οι τράπεζες, χρησιμοποιούν λογότυπα των τραπεζών και κάνουν χρήση ορολογίας που δίνει την αίσθηση του κατεπείγοντος. Στελέχη της ΕΛ.ΑΣ., άλλωστε, τονίζουν ότι οι επιτήδειοι βασίζονται στο γεγονός πως οι πολίτες-στόχοι είναι απασχολημένοι και βιαστικοί και άρα μπορεί να «πέσουν» πιο εύκολα στη διαδικτυακή παγίδα που τους έχουν στήσει. Σκοπός τους είναι να παραπλανήσουν τον παραλήπτη και να «ψαρέψουν» προσωπικά και οικονομικά δεδομένα. Για την επίτευξη του στόχου τους ζητούν από τον παραλήπτη να επισκεφθεί άμεσα ιστοσελίδα στην οποία οφείλει να καταχωρίσει τα προσωπικά του στοιχεία. Με τον τρόπο αυτόν αποκτούν άμεσα πρόσβαση στον τραπεζικό λογαριασμό του ανθρώπου που εξαπάτησαν.

RELATED ARTICLES
- Advertisment -spot_img
spot_img

Τελευταία Νέα