Τετάρτη, 27 Οκτωβρίου, 2021
spot_img
ΑρχικήΕΙΔΗΣΕΙΣΣΗΤΕΙΑΤολμηρό σχέδιο αλλαγής της Σητείας, αλλά είναι εφικτό;

Τολμηρό σχέδιο αλλαγής της Σητείας, αλλά είναι εφικτό;

Φιλόδοξο, τολμηρό και καινοτόμο σχέδιο αλλαγής κατεύθυνσης της πόλης, που προϋποθέτει ολική μεταστροφή εμπεδωμένων συμπεριφορών και αντιλήψεων για μια διαφορετική ζωή μέσα στην πόλη, είναι το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας που «συστήθηκε» χτες σε διαδικτυακή παρουσίαση σε φορείς της Σητείας, όσους τουλάχιστον πήραν μέρος, γιατί απουσίαζαν εκπρόσωποι βασικών τομέων.

Οι παρόντες και οι ηχηρές απουσίες

Δεν εκπροσωπήθηκαν καθόλου οι τοπικές κοινότητες της Σητείας   ο εμπορικός κόσμος, το Νοσοκομείο και ο Ιατρικός κόσμος, η Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Προ νηπιακή εκπαίδευση, ο Αθλητικός κόσμος και τα σωματεία, η εστίαση και η ψυχαγωγία, οι Γονείς και Κηδεμόνες και πολλοί άλλοι που έχουν καίριο και βασικό λόγο για την πόλη και συμμετοχή στην κίνηση της.

Συμμετείχαν ο τέως Δήμαρχος Θοδωρής Πατεράκης (ο μοναδικός εκπρόσωπος της αντιπολίτευσης στον δήμο που πήρε μέρος), ο κοσμήτορας του Μεσογειακού Πανεπιστημίου, το Τεχνικό Επιμελητήριο, το Αστυνομικό Τμήμα, το Πυροσβεστικό Κλιμάκιο, το Λιμενικό Ταμείο, ο Πρόεδρος των ταξί , ο Αντιδήμαρχος Γιάννης Παπαδάκης, η επίσης Αντιδήμαρχος Ελένη Πλατανάκη εκπροσωπώντας και τον Σύλλογο στήριξης ΑΜΕΑ , ο Αντιδήμαρχος Γιώργος Αιλαμάκης .

Ολική μεταστροφή  και προβληματισμοί

Η νέα αντίληψη της πόλης που αγαπάμε και περπατάμε για να την μάθουμε και να την χαρούμε, όπως είπε ο δήμαρχος Γιώργος Ζερβάκης,  για να περάσει από την θεωρητική της παρουσίαση στην πράξη, απαιτεί «σκληρές» προσαρμογές και για αυτό αμέσως τίθεται το ερώτημα του εφικτού του εγχειρήματος .

Σας παραθέτουμε μια σειρά από προτάσεις που ακούστηκαν μαζί με το ερώτημα για το αν είναι πραγματοποιήσιμες.

Για παράδειγμα, είναι διατιθέμενος ο κόσμος της πόλης να ξεχάσει το αυτοκίνητο του και να ακολουθήσει άλλους τρόπους πρόσβασης στον τόπο που επιθυμεί ; Δηλαδή, το περπάτημα, το ποδήλατο, ένα δημοτικό μέσο συγκοινωνίας, εφόσον υπάρξει, ένα ηλεκτροκίνητο όχημα;

Ένα δημοτικό λεωφορείο θα βοηθήσει στην αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας;

Θα ληφθεί απόφαση απαγόρευσης  κυκλοφορίας των βαρέων οχημάτων στο κέντρο της πόλης;

Θα μεταφερθεί η βιομηχανική ζώνη εκτός πόλης, παρά τις αντιδράσεις των επιχειρήσεων, που σίγουρα θα υπάρξουν;

Πως μπορεί να πραγματοποιηθεί το πέρασμα σε ηλεκτροκίνητα οχήματα, με το απαγορευτικό κόστος για τα αυτοκίνητα (τα δίτροχα -τρίτροχα είναι οικονομικά και προσβάσιμα σε όλους)

Μπορούν να βρεθούν κοινόχρηστοι χώροι για πράσινο, παιχνίδι, παιδικές χαρές  και αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας σε μια τόσο πυκνά δομημένη πόλη;

Υπάρχουν πολλά ερωτηματικά, που διατυπώθηκαν από όλους σχεδόν τους συμμετέχοντες, μετά την εισαγωγική τοποθέτηση του προέδρου του Δ.Σ Νίκου Μεραμβελλιωτάκη,  του Δημάρχου, του ΓΓ του δήμου Γιώργου Μακρονικολάκη    και την εκτενή παρουσίαση του σχεδίου από την εταιρία συμβούλων ΕΤΑΜ Α.Ε που έχει αναλάβει να τρέξει το project,έχει καταγράψει προβλήματα και συμπεριφορές μέσα στην πόλη και έχει πάρει τις πρώτες απαντήσεις σε σχετικά ερωτήματα που έχουν τεθεί σε δημότες της Σητείας.

Βιώσιμη αστική κινητικότητα

Το Σχέδιο, δίνει ουσιαστικά την κατεύθυνση που θα κινηθεί η πόλη τα επόμενα δέκα χρόνια, προϋποθέτει διακομματική συναίνεση και διαχρονική συνεργασία αλλά και την υπογραφή συμφώνου από όλους τους φορείς που συμφωνούν.

Πρέπει να έχει ολοκληρωθεί σε έναν χρόνο από σήμερα.

Θεωρείται , σύμφωνα με όσα λέχθηκαν, ένας βασικός τρόπος  εξασφάλισης  χρηματοδότησης από το ΕΣΠΑ για  δήμους.

Σε αυτήν την πρώτη «συστατική» παρουσίαση , ακούστηκαν ενδιαφέρουσες απόψεις για την ανάγκη μεταστροφής και μείωσης εκπομπής αερίων  λόγω της κλιματικής αλλαγής , και διατυπώθηκαν σοβαροί προβληματισμοί για το εφικτό του πράγματος κυρίως από τον Θοδωρή Πατεράκη ( δεν τάσσεται κατά, αλλά έθεσε ερωτήματα για το κατά πόσο είναι ρεαλιστικό το σχέδιο).

Γ. Ζερβάκης : Το ΣΒΑΚ είναι απαραίτητο εργαλείο 

Το σχέδιο βιώσιμης κινητικότητας, θα αποτυπώσει τον τρόπο που θέλουμε να κατευθυνθεί το αστικό κομμάτι τα επόμενα χρόνια, είπε ο Γιώργος Ζερβάκης, χαρακτηρίζοντας το απαραίτητο εργαλείο για την υλοποίηση και την χρηματοδότηση δράσεων.

Ζητούμενο είναι η αναβάθμιση της ποιότητας ζωής των δημοτών, είπε, και τα περιβαλλοντικά οφέλη με την μείωση της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων . Συνέδεσε το σχέδιο με την προγραμματισμένη ανάπλαση του ιστορικού  κέντρου της πόλης μέχρι την Καζάρμα και αναφέρθηκε σε πεζοδρομήσεις, δημιουργία  κοινόχρηστων  χώρων , αυξημένων  χώρων πάρκινγκ , τοποθέτηση ηλεκτρικών φορτιστών για τα ηλεκτροκίνητα οχήματα σε σημεία της πόλης.

ΝΙΚΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ

http://STYLE100FM.GR

RELATED ARTICLES
- Advertisment -spot_img
spot_img

Τελευταία Νέα