Κυριακή, 20 Ιουνίου, 2021
spot_img
ΑρχικήΕΙΔΗΣΕΙΣΣΗΤΕΙΑΦορείς Σητείας: Είμαστε μόνοι, αλλά είμαστε όλοι μαζί για ενιαίο ΒΟΑΚ(βιντεο-φωτο)

Φορείς Σητείας: Είμαστε μόνοι, αλλά είμαστε όλοι μαζί για ενιαίο ΒΟΑΚ(βιντεο-φωτο)

  • Πηγές χρηματοδότης μελετών
  • Πηγές χρηματοδότησης του τμήματος του ΒΟΑΚ που αφορά την Σητεία
  • Χρονοδιάγραμμα έναρξης και ολοκλήρωσης του έργου ,

διεκδικεί και ζητά να πληροφορηθεί μέσα από επαφές με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς (Υπουργείο, Περιφέρεια, όμορους δήμους. ΠΕΔ κ.α) αρχικά, και στην συνέχεια, αν δεν υπάρξουν ικανοποιητικές απαντήσεις, θα διεκδικήσει με κινητοποιήσεις το αυτονόητο:

Να παραμείνει η Κρήτη ενιαία, με τον ενιαίο ΒΟΑΚ, όπως είχε εξαγγείλει προεκλογικά ο Κ. Μητσοτάκης και είχε δεσμευτεί για αυτό, για να κάνει την μεγάλη στροφή στην συνέχεια, να προσθέσει ένα τμήμα Κίσαμμος Καστέλι και να αφαιρεθεί με συνοπτικές διαδικασίες το τμήμα του ΒΟΑΚ που θα  έφτανε μέχρι την Σητεία.

 

 “Το θέμα είναι πολιτικό”

 

 

Σε ένα αμιγώς πολιτικό θέμα, όλοι οι παραγωγικοί φορείς (εμπορικός κόσμος, μηχανικοί εστίαση κα ψυχαγωγία, εκπρόσωποι ιδιοκτητών τουριστικών καταλυμάτων)μαζί με την Επιτροπή Πολιτών για τα οδικά δίκτια  την παρουσία του πρώην δημάρχου, και νυν δημοτικού συμβούλου  Θοδωρή Πατεράκη και του επίσης δημοτικού συμβούλου Νίκου Καραμανωλάκη, κατέληξαν στην κοινή θέση πως ο κυβερνητικός σχεδιασμός, όπως φάνηκε από τις τελευταίες ανακοινώσεις , επιχειρεί την διαίρεση της Κρήτης, με το  δυτικό κομμάτι, να ευνοείται, το κέντρο από Ηράκλειο μέχρι Αγιο Νικολαο (ανατολικότερο) να εμφανίζονται ικανοποιημένα, και από κει και πέρα, το τίποτα. Το κενό. Και το χειρότερο από το κενό, η θολή κατάσταση που δημιουργείται, σκόπιμα, ´ώστε να μην γνωρίζεις από ποιον να ζητήσεις ευθύνες και  ποιο τμήμα του δρόμου  μπορείς να διεκδικήσεις να ξεκινήσει, με ρεαλιστικές πιθανότητες επιτυχίας .Οσον αφορά την πρωθυπουργική εξαγγελία για «ενιαίο άξονα», διαψεύδεται εκ των πραγμάτων και τις εξελίξεις .

 

«Είμαστε μόνοι»

 

 

Είμαστε μόνοι, ακούστηκε πολλές φορές στην συνάντηση, όχι τόσο ως παράπονο, αλλά, ως διαπίστωση και συμπέρασμα, που βγαίνει όχι μόνο από τις τελευταίες εξελίξεις, αλλά έχει γίνει διαχρονική και διακομματική κατάσταση (έγινε αναφορά και στον σχεδιασμό που είχε κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ που πάλι άφηνε απέξω την περιοχή μας ).

Οι Δήμαρχοι δεν βρίσκονται σε κοινή γραμμή, το αντίθετο, υπάρχει σαφής ικανοποίηση από πολλούς, γιατί εξυπηρετούνται τα συμφέροντα της περιοχής τους, άλλοι, μπορεί να μην δηλώνουν ευθέως την ευαρέσκεια  τους, και να προτιμούν να σιωπούν. Ίσως, γιατί έχουν εξασφαλίσει κάτι(ακούστηκε και αυτή η άποψη στην χτεσινή συνάντηση ).

Πάντως, αν η κυβέρνηση στόχευε σε μια λογική διαίρει και βασίλευε, μάλλον το πέτυχε κι αυτό σημαίνει πως ο καθένας πρέπει να αναλάβει τις ευθύνες του και ευθέως να πει, γιατί δεν  συμπαρατάσσεται με τον κόσμο τη Σητείας;

 

Μαζί με τον δήμο, αν θέλει, αλλιώς μόνοι

 

 

  • Επιδίωξη μας είναι να μπει μπροστά ο δήμος, είπε ο Μπάμπης Σαρίδης εκπροσωπώντας την Επιτροπή των κατοίκων για  τα Οδικά Δίκτυα,  για να διευκρινίσει στην συνέχεια πως  αν  ο Δήμος δεν θέλει , «εμείς θα συνεχίσουμε».

 

  • Στο κάδρο βρίσκονται οι δυο τοπικοί βουλευτές, ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης που εμφανίστηκε ικανοποιημένος από τις εξαγγελίες για τον ΒΟΑΚ και του ασκήθηκε κριτική από όλους σχεδόν και ο Μανώλης Θραψανιώτης,  βουλευτής Λασιθίου του ΣΥΡΙΖΑ, που στην διάρκεια της χτεσινής του επίσκεψης στην πόλη, δεν έκανε  καμία αναφορά στον ΒΟΑΚ.

 

  • Κριτική ασκήθηκε  στον δήμαρχο Γιώργο Ζερβάκη και στην προτροπή του να τηρηθούν χαμηλοί  τόνοι, με κάποιος από τους -πολλούς-παρευρισκόμενους να λένε πως «  είναι χλιαρός» και να τονίζουν πως πρέπει ο δήμαρχος, ο Πλακιωτάκης, ο Θραψανιώτης «να καταλάβουν πως δεν παίζουμε».

 

  • Και ο Σταυρος Αρναουτάκης μπήκε στο κάδρο, με τον Νικο Καραμανωλάκη, να δηλώνει πως δεν δικαιούται να πανηγυρίζει για τις εξαγγελίες, όταν ένα κομμάτι της Κρήτης, της οποίας είναι Περιφερειάρχης  μένει απ έξω και οι κάτοικοι  διαμαρτύρονται για αυτό.

 

  • Διαπιστώθηκε μαζί, η απουσία παρέμβασης για το θέμα των δυο περιφερειακών συμβούλων Λασιθίου.

 

  • Κρυφοί σχεδιασμοί και υποσχέσεις, μπορεί να έχουν οδηγήσει στο να μην υπάρχει ενιαίο μέτωπο με τους υπόλοιπους δήμους, είναι μια άποψη  και θέση που ακούστηκε πολύ. Ακούστηκαν και συγκεκριμένες πληροφορίες για αυτά.

 

 

 

Τοποθετήσεις

 

 

  • Την απορία του γιατί υπάρχει  τεκμηρίωση για το έργο μέχρι τον Αγιο Νικόλαο και για τα επόμενα τμήματα γίνεται μονολεκτική αναφορά, εξέφρασε ο Γιάννης Κακουράκης, πρόεδρος της Ενωσης Ξενοδοχείων Σητείας, μια ρητορική τοποθέτηση, με την οποία θέλησε να τονίσει τις διαφορετικές επιλογές  που έγιναν σε όλη την υπόλοιπη Κρήτη, πλην Σητείας. Δεν ακούσαμε τίποτα, είπε, ζητώντας να υπάρξει αίτημα , με επιστολή ή με οποιονδήποτε άλλο τρόπο , προς το υπουργείο, και όπου αλλού χρειάζεται, για το πως και το πότε της υπόθεσης ολοκλήρωσης του τμήματος που αφορά την Σητεία  :

Πως θα το κάνουν, ποια θα είναι η πηγή χρηματοδότησης, ποιο είναι το  χρονοδιάγραμμα, πως θα γίνει τεχνικά το έργο.

 

  • Να μας εξηγήσει ο δήμαρχος τι μελέτες υπάρχουν, είπε ο πρόεδρος  το Συλλόγου Καταλυμάτων  Ιτάνου, Κωστής Κοξαράκης. «Τι έχει στα χέρια του; Έπρεπε ήδη να μας είχε ενημερώσει», είπε.

 

  • Χρειάζονται άραγε τώρα οι χαμηλοί τόνοι, στους οποίους αναφέρεται ο δήμαρχος ; ρώτησε ο Θοδωρής Πατεράκης, τασσόμενος υπέρ της εγρήγορσης. Γιατί, είναι πολιτικό το θέμα, αλλά οι κυβερνήσεις αλλάζουν θέση , σημείωσε . Ο πρώην δήμαρχος ανέφερε πως η κυβέρνηση παρακολουθεί τις αντιδράσεις των τοπικών κοινωνιών, στην συγκεκριμένη περίπτωση της Σητείας, και διαφοροποιείται , κάτι που φάνηκε αυτές τις μέρες, από την σπουδή της να εγκρίνει την ανάθεση της οριστικής  μελέτης για το τμήμα Παχιά Άμμος-Καλο Χωριό.

Είχε ζητηθεί και πέμπτος σύμβουλος, για το τμήμα Λάστρος -Μουλιανά. Δεν εγκρίθηκε .

«Φτάσαμε με αίμα  ως εδώ και θέλουμε να ολοκληρωθεί το έργο», είπε ο Θοδωρής Πατεράκης.

 

  • Ο χαρτοπόλεμος δεν οδηγεί πουθενά , χρειάζεται δυναμική διεκδίκηση τόνισε ο πρόεδρος των καταστημάτων Εστίασης και Ψυχαγωγίας Μανώλης Αγγελάκης, κάνοντας σαφή την αντίθεση του σε κάποιες ενέργειες που θα γίνουν, απλά για να κατευνάσουν προς στιγμή τα πνεύματα.

«Να σταματήσουμε να είμαστε τα καλά παιδιά», είπε, τονίζοντας πως ο μόνος τρόπος , είναι πίεση εκεί που πονάνε . Ένα μπλόκο στον Αθερινόλακκο για παράδειγμα μέσα στην τουριστική περίοδο, ένας αποκλεισμός ενός τέταρτου στο αεροδρόμιο του Ηρακλείου.

Να τους πιέσουμε τόνισε, αναφέροντας μαζί πως «μας πουλάνε οι όμοροι δήμοι».

 

  • Ο Μπάμπης Λεβαντάκης, μηχανικός, επιμελητής της μόνιμης επιτροπής Σητείας  ΤΕΕ/ ΤΑΚ, ,σημείωσε ο ΒΟΑΚ  δεν είναι ο ενιαίος άξονας για τον οποίο έχει μιλήσει ο Κ. Μητσοτάκης, αλλά είναι πέντε τμήματα. Είπε πως οι μελέτες του  νόμου Λασιθίου έχουν  πολύ καλή ωριμότητα , σε αντίθεση με την υπόλοιπη Κρήτη και χαρακτήρισε περίεργο το γεγονός να ξεκινήσουν μελέτες στην Δυτική Κρήτη.

«Δεν έχει γίνει  κανέναν μεγάλο έργο υποδομής εδώ,  δικαιούμαστε το έργο», είπε.

 

  • Θέλουμε να είμαστε όλοι μαζί. Δήμος και φορείς μαζί, είπε η πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Μαρία Νικητάκη, που εξέφρασε  επιφυλάξεις, όχι για την ουσία των δυναμικών κινητοποιήσεων, αλλά για το κατά πόσο θα ανταποκριθεί ο κόσμος της Σητείας να συμμετέχει σε αυτές.

 

  • Διαλύεται η ομίχλη για τον ΒΟΑΚ και με αυτό που φαίνεται ο Δήμος Σητείας δεν πρέπει να είναι ευχαριστημένος, είπε ο Νίκος Καραμανωλάκης , που ανέφερε πως δεν υπάρχει ενιαίο μέτωπο διεκδίκησης και συμμαχία με κάποιον δήμο.

«Μας πούλησαν», είπε αναφερόμενος στην αλλαγή του σχεδιασμού για τον ΒΟΑΚ από την κυβέρνηση. Τάχθηκε υπέρ των επαφών με  όλους τους άμεσα και έμμεσα εμπλεκόμενους, σε πρώτο χρόνο, κι αν δεν υπάρξει ικανοποιητική εξέλιξη, άφησε ανοιχτό το ενδεχόμενο δυναμικών κινητοποιήσεων.  Σαφές μήνυμα , ζήτησε να βγει και από την σημερινή μονοθεματική συνεδρίαση του δημοτικού Συμβουλίου.

 

  • Στην σύσκεψη συμμετείχαν ακόμα, ο πρόεδρος του Συλλόγου Μηχανικών Σητείας Νίκος Ραπάνης,  ο πρόεδρος της κοινότητας Σητείας Άρης Αλάτσαρης, ο Κωστής Λυμπερίου , πρόεδρος του ΔΟΚΑΣ, ο Στέλιος Σπυριδάκης , μηχανικός , μέλος της επιτροπής ΤΕΕ/ΤΑΚ Σητείας, ο Μανώλης  Νικολαιδης , πολιτικός  μηχανικός , ο Γιωργος Κολυδάκης πολιτικός μηχανικός κ.α

ΝΙΚΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ

http://STYLE100FM.GR

RELATED ARTICLES
- Advertisment -spot_img
spot_img

Τελευταία Νέα