Σάββατο, 21 Δεκεμβρίου, 2024
spot_img
ΑρχικήΕΙΔΗΣΕΙΣΣΗΤΕΙΑΈνας Ερωτόκριτος «τσέπης» από την Στέγη Β. Κορνάρος και τον Νάσο Ζαγκότη...

Ένας Ερωτόκριτος «τσέπης» από την Στέγη Β. Κορνάρος και τον Νάσο Ζαγκότη σε Σητεία και Μπολόνια(ηχητικό)

 

 

  • Συζήτηση για την πολιτιστική γέφυρα Σητείας Μπολόνια με τον Ερωτόκριτο, με τον Νάσο Ζαγκότη και τον Αντώνη Ανηψιτάκη

 

Ένας υβριδικός Ερωτόκριτος ή ένας  Ερωτόκριτος «τσέπης» όπως λέει ο σκηνοθέτης της νέας, τρίτης θεατρικής προσέγγισης του στο έργο του Βιτσέντζου Κορνάρου Νάσος Ζαγκότης , θα συναντηθεί στην Μπολόνια της Ιταλίας  την Παρασκευή 6 Φεβρουαρίου με μια χορευτική εκδοχή του αριστουργήματος του Σέξπιρ «Ρωμαίος και Ιουλιέτα», κι αυτό είναι ένα ακόμα μεγάλο βήμα της Στέγης Βιτσέντζος Κορνάρος στην σταθερή επιδίωξη να βρει ο Κορνάρος την θέση που δικαιωματικά του ανήκει δίπλα και ισότιμα στους μεγάλους ποιητές της Ευρώπης και της εποχής του ,τον Σέξπιρ και τον Θερβάντες, όπως είπε  στην εκπομπή Τελεία και στον STYLE100 εκ μέρους της Στέγης ο Αντώνης Ανηψιτάκης

Από αύριο Τετάρτη και για τρεις μέρες, το κοινό τη Σητείας θα έχει την ευκαιρία να δει αυτήν την μίνι εκδοχή της παράστασης , διαρκείας περίπου μιας ώρας και με ένα μικρό σύνολο ηθοποιών και μουσικών, στο ανανεωμένο Πολύκεντρο, που με αυτήν την παράσταση ανοίγει για την νέα του περίοδο λειτουργίας.

 

 

Δυο ιστορίες αγάπης

“Ήρθε μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση στη Στέγη Β. Κορνάρος από την Πρόξενο της Μπολόνια ,την κυρία Γεωργία Λαμπράκη,  που  ζητούσε τη βοήθεια της Στέγης  προκειμένου να πραγματοποιηθεί το σχέδιο της. Να γίνει δηλαδή  μια παράσταση ενιαία με τον τίτλο «Δύο  ιστορίες αγάπης», το πρώτο μέρος της οποίας θα ήταν Ερωτόκριτος του Βιτσέντζου Κορνάρου και το δεύτερο,  Ρωμαίος και Ιουλιέτα του Σέξπιρ”, λέει ο Νάσος Ζαγκότης..

«Αυτό γίνεται στα πλαίσια της  συσχέτισης των δυο μεγάλων δημιουργών, αλλά και μια προσπάθεια  να γίνει μια γέφυρα μεταξύ της Μπολόνια και της Βερόνα βέβαια που είναι το μέρος όπου διαδραματίζεται το «Ρωμαίος και Ιουλιέτα» με τη Σητεία που είναι η γενέτειρα του Κορνάρου

Αυτή ήταν η πρόταση μετά από κάποια διαδικασία συζητήσεων για το τι θα μπορούσε να γίνει σε αυτό το πλαίσιο. Καταλήξαμε στο ότι θα πω ότι μπορούσαμε να φτιάξουμε μία παράσταση που θα ταξιδέψει».

 

 

Η ευρωπαϊκή διάσταση του Κορνάρου

 

Το εγχείρημα χρηματοδοτεί η Στέγη, έχοντας  δίπλα της ως συνδιοργανωτές τον Δήμο Σητείας και τον Σύλλογο Φίλων Μουσικής , με τον ιδρυτή της Στέγης Γιώργο Γαλανάκη να έχει παίξει από την πρώτη στιγμή καθοριστικό ρόλο στις επαφές για  την πνευματική γέφυρα μεταξύ Σητείας και Μπολόνια και βέβαια να στηρίζει οικονομικά αυτήν την πρωτότυπη συνάντηση του Σέξπιρ με τον Κορνάρο. Μια πρώτη συνάντηση, με την Στέγη να επιδιώκει ανάλογες παρουσιάσεις , όπως μας είπε ο Αντώνης Ανηψιτάκης, σε γενέθλιες πόλεις των σπουδαίων ευρωπαίων δημιουργών .

Όπως λέει ο κ. Ανηψιτάκης , «ο Γιώργος Γαλανάκης  έχει αποδείξει πόσο ανοιχτός και γενναιόδωρος είναι και εν πάση περιπτώσει, εκτός από τη γενναιοδωρία, υπάρχει και ένα πλαίσιο στη Στέγη  που θέλει να αναδείξει την ευρωπαϊκή διάσταση του ποιητή μας.

Από τους πίνακες που έχουμε βάλει τον Κορνάρο  δίπλα στο Σέξπιρ και τον Θερβάντες, μέχρι το λογότυπο μας που έχουμε παραθέσει επιφανή ονόματα συγχρόνων του Κορνάρου»

Αυτή  η νέα πρωτοβουλία, «ταιριάζει μέσα σε αυτό το πλαίσιο» μας λέει, τονίζοντας  «πόσο με έχει καταπλήξει ο Νάσος  με την ετοιμότητα του να το κάνει αυτό το εγχείρημα σε χρόνο πάρα πολύ σύντομο. Δείχνει  πόσο δεμένος είναι ο θίασός τους ή ομάδα τους συνολικά με τους μουσικούς, με τους ηθοποιούς, με όλους.

Πραγματικά  είναι χαρά της Στέγης που έχει τον Νάσο  μέλος  της και  που κάνει τέτοια εγχειρήματα. Δεν σας κρύβουμε ότι έχουμε ευρύτερες φιλοδοξίες για να αναδείξουμε αυτήν τη διάσταση. Την ευρωπαϊκή του Κορνάρου σχεδιάζουμε να έρθουμε σε επαφή με τη γενέτειρα του Σέξπιρ του Θερβάντες αλλά και άλλων επιφανών εκείνης της εποχής.

Και αν μπορούσε η μικρή μας πόλη μέσα από τη στέγη να παίξει ένα ρόλο  και να φωτίσει μια περίοδο που .έβγαζε  τέτοιες προσωπικότητες. Αυτό έχει   μια γενικότερη αξία σήμερα που η Ευρώπη δεν περνάει τις καλύτερες τις μέρες».

 

Η παράσταση

Η μικρή σε διάρκεια παράσταση του Ερωτόκριτου, χρειάστηκε κόπο και προσπάθεια για να γίνει ένα κομψοτέχνημα, όπως οι προηγούμενες  θεατρικές εκδοχές του έργου που μας έχει δώσει ο Νάσος Ζαγκότης.

Όπως μας είπε ο ίδιος, η  τωρινή εκδοχή, βασίστηκε  «στις παραστάσεις που είχαμε δώσει το 2018 και 2019, αλλά είναι  καινούργια, με λιγότερους ηθοποιούς και μουσικούς, χωρίς το ογκώδες, ωραίο βέβαια, αλλά ογκώδες και περιστρεφόμενο σκηνικό. Έγινε  μια διασκευή η οποία κρατά  την ουσία του έργου, στο βαθμό που αυτό είναι εφικτό

Κρατήθηκαν στοιχεία που θεωρούμε ότι είναι πολύ Σητειακά μέσα στο  στο έργο του Κορνάρου και  θα μπορούσε έτσι ο Ερωτόκριτος  να εκπροσωπήσει την πόλη μας, την κουλτούρα της ας το πούμε έτσι τον πολιτισμό, την παράδοση της στη σχέση της με το ποίημα, στο εξωτερικό».

Όπως σημειώνει, «είναι αρκετά περίπλοκο, πολύ δύσκολο να φύγει μια μεγάλη ομάδα γιατί μπορεί να είμαστε ένας Ερωτόκριτος τσέπης, αλλά τόσοι σε ….τσέπη δεν μπαίνουμε. Χρειάζεται να σχεδιάσουν  αρκετά πράγματα.

Για αυτό, είναι φοβερή η προσπάθεια που γίνεται και από τη μεριά της Στέγης  και οικονομική υπέρβαση εν μέρει αλλά και συνολικά , κι  από από άλλους ανθρώπους, ο  δήμος συμμετέχει στην χρηματοδότηση ο Σύλλογος Φίλων Μουσικής  επίσης βοηθάει και  έχουμε και κάποιους χορηγούς. Είναι τα γαλακτοκομικά Κουβαράκη,  είναι το μοναστήρι Τοπλού μας έχει δώσει κρασιά, προκειμένου να φιλέψουμε λίγο και τους θεατές που θα έρθουν να δουν την παράσταση».

Η  μουσική και οι μουσικοί

 

Ο Γιώργος Φουρναράκης που έχει γράψει την γνωστή από  τις προηγούμενες θεατρικές εκδοχές  πολύ καλή μουσική, αυτή την φορά με το μικρό του σύνολο καλείται να παίξει έναν άλλο ρόλο. Ή πιο σωστά να έχει ρόλο και δράση στην πλοκή, αφού «οι μουσικοί συμμετέχουν στη δράση πιο ενεργά , οι ηθοποιοί συμμετέχουν και αυτοί στη μουσική. Επίσης ενεργά και υπάρχει μια αλληλεπίδραση και μια συσχέτιση δομική μεταξύ μουσικής και θεατρικής δράσης, κάτι που ήταν για μένα ζητούμενο».

Πολύ σημαντικό γεγονός είναι ο υποτιτλισμός που θα υπάρχει για  τους Ιταλούς θεατές το μεγάλο θέατρο  της Μπολόνια, και που δημιουργός του είναι  ο καθηγητής του ΕΚΠΑ Στέφανος Κακλαμάνης , που γνωρίσαμε από τα σεμινάρια που έδωσε στην Στέγη και το πρώτο Διεθνές Συνέδριο, μια υπογραφή που δίνει  εχέγγυα για μια το δυνατόν πιο πιστή στο πρωτότυπο απόδοση.

ΝΙΚΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ

http://STYLE100FM.GR

RELATED ARTICLES

Τελευταία Νέα