ΒΟΑΚ: «Ιστορική μέρα», διαχρονική κοροϊδία
Μόνο νησί παγκοσμίως με διόδια η Κρήτη – Αναγκαία η δημιουργία τρένου
Ακόμα μια φορά στην Κρήτη παρακολουθήσαμε μια κακοσκηνοθετημένη φιέστα για τον ΒΟΑΚ. Η υπογραφή μιας σύμβασης που έπρεπε να έχει γίνει εδώ και δεκαετίες, δεν αποτελεί «ιστορική μέρα» για το νησί. Πολύ περισσότερο όταν φέρνει μαζί της διόδια και οδηγεί σε χαράτσι για τους πολίτες και τεράστια κέρδη για τους εργολάβους.
Δεν είναι ιστορική μέρα. Είναι ιστορικού μεγέθους κοροϊδία για την Κρήτη, που έχει πληρώσει πανάκριβα τον δρόμο αυτό και με φόρους και με αίμα. Για τον τόπο που θα είναι το μόνο νησί στον κόσμο με διόδια.
Από τις κούφιες υποσχέσεις για έργα οδικής βελτίωσης και «κολονάκια» στο υπάρχον δίκτυο, μέχρι τα ψέματα για «ΒΟΑΚ ως τη Σητεία» η υπόθεση του κεντρικού οδικού δικτύου του νησιού αποτελεί μια ευκαιρία μόνο για φιέστες και πομπώδης δηλώσεις.
Το στοίχημα για ασφαλείς και φτηνές μεταφορές στην Κρήτη χάθηκε από τη στιγμή που μπήκε στη μέγγενη της σχέσης κόστους – οφέλους. Ετσι, είναι πλέον ξεκάθαρο ότι δρόμος θα γίνει μόνο όπου συμφέρει τους εργολάβους. Γιατί για τις κυβερνήσεις ΝΔ – ΠΑΣΟΚ, αλλά και του ΣΥΡΙΖΑ που άνοιξε πρώτος το θέμα των διοδίων στην Κρήτη, ο δρόμος είναι εμπόρευμα και όχι κοινωνικό αγαθό. Αυτό που τους νοιάζει είναι ο δρόμος να γεννάει λεφτά για τους μεγαλοεργολάβους και όχι βιώσιμη ανάπτυξη, δικαιοσύνη και ασφάλεια για τους πολίτες και τους επισκέπτες.
Από κοντά και οι εκπρόσωποι της Αυτοδιοίκησης που συμφώνησαν σε αυτή τη λογική και ξέχασαν γρήγορα τον αγώνα για «ΒΟΑΚ χωρίς διόδια». Σήμερα περιφερειάρχης και δήμαρχοι εκλιπαρούν για να σπρώξουν τα διόδια όσο γίνεται πιο έξω από τις πόλεις, μπας και γλιτώσουν κάτι από το πολιτικό κόστος που βαραίνει και τους ίδιους. Στη Σητεία κάνουν πως αντιδρούν για τα ψέματα που ακούνε εδώ και χρόνια αλλά ο δήμαρχος θυμίζει στον πρωθυπουργό πόσο τον… αγαπάνε!
Και τα ψέματα συνεχίζονται.
Οσο η ασφάλεια των ανθρώπων μπαίνει στο ζύγι κόστους – οφέλους, θα είναι πάντα «ζημιογόνα». Το ίδιο συνέβη με τα τρένα στην ηπειρωτική Ελλάδα.
Εμείς. συνεχίζουμε να επισημαίνουμε την τεράστια ανάγκη για νέο σχεδιασμό, με βασικό άξονα το τρένο στην Κρήτη (ακόμα και στην ίδια χάραξη με τον ΒΟΑΚ). Είναι η μόνη λύση για ασφαλείς και οικολογικές μετακινήσεις και μεταφορές, για μείωση του κυκλοφοριακού φόρτου και για εκατοντάδες θέσεις εργασίας σε ένα συνδυαστικό μεταφορικό δίκτυο, τόσο στον βόρειο κεντρικό άξονα όσο και προς την ενδοχώρα του νότου.
Ως ΜέΡΑ25 καλούμε τους κατοίκους του νησιού να είναι υποψιασμένοι απέναντι σε όσους επιδιώκουν να χαρίσουν «καθρεφτάκια σε ιθαγενείς». Δεν είναι δώρα. Είναι όσα έχουμε πληρώσει πανάκριβα εδώ και χρόνια και τα δικαιούμαστε ελεύθερα και δωρεάν.