ΖΑΦΕΙΡΙΑ ΤΣΙΡΑΚΑΚΗ , ΑΠΟΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΣ.
Στα πλαίσια των Κορναρείων 2022, η ομάδα χορού Quo Vadis παρουσιάζει το έργο «Αποχαιρετισμός» στη φάμπρικα Μυρσίνης από τις 25 Ιουλίου έως 28.7.22.
Έργο αμιγώς χορευτικό με τα σώματα των δύο χορευτών , της Ζαφειρίας Τσιρακάκη και του Χρήστου Σάντα Μαρία να διηγούνται ιστορίες αποχωρισμού.
Το πολιτιστικό προϊόν τα καλοκαίρια σε όλη την πατρίδα μας διανθίζεται με πανηγύρια, συναυλίες και επιστημονικές εκδηλώσεις. Δυστυχώς ή ευτυχώς στα πλαίσια ενός πολιτιστικού ντετερμινισμού το παραγόμενο πολιτιστικό προϊόν προσφέρεται προς τέρψη και λιγότερο προς ένα γενικότερο προβληματισμό για την εποχή μας με πρωταγωνιστή το θεατή. Καλές είναι για την πόλη της Σητείας οι κοσμοπολίτικες βαρκαρόλες και επιστημονικές εκδηλώσεις με ολιγάριθμους θεατές, αλλά το ζητούμενο είναι η πολιτιστική και επιστημονική πρόσληψη του θεατή.
Η Ζαφειρία Τσιρακάκη έχει δώσει δείγματα γραφής στην πόλη που μεγάλωσε αφήνοντας καλές εντυπώσεις για τη συνέχεια του έργου της.
Με πολυδιάστατες και συνεχώς ανανεώσιμες σπουδές συμμετέχει σε μεγάλα φεστιβάλ χορού με διεθνείς διακρίσεις. Απόφοιτη της φιλοσοφικής σχολής Πατρών με παραστατικές τέχνες στην ΚΣΟΤ και τη Ραλλού Μάνου. Το 2017 ιδρύει την ομάδα Quo Vadis με την οποία έχει δημιουργήσει αρκετές παραγωγές. Οι δύο ποιητικές της συλλογές από τις εκδόσεις Ελίκρανον ( «Περί αγάπης και έρωτος» 2016 και «»Λαβύρινθος» 2019) συμπληρώνουν την πολυδιάστατη προσωπικότητά της.
Η επιλογή του τόπου της παράστασης δεν ήταν τυχαία . Η φάμπρικα της Μυρσίνης ως αυθεντικός και μικρός χώρος με υψηλούς τοίχους δένουν με τη στοχοθεσία της παράστασης.
Το έργο μικρής διάρκειας με μεγάλους , ωστόσο, συμβολισμούς δεν αφήνουν το θεατή ούτε δευτερόλεπτο στην ταύτισή του με τους πρωταγωνιστές.
Είναι έργο χορού, σωματικό θέατρο που , ωστόσο, ο θεατής ταυτίζεται με τους πρωταγωνιστές. Η εναλλαγή των συναισθημάτων ( χαρά, λύπη, θυμός κ.΄.α) αφήνουν το θεατή συγκινημένο και προβληματισμένο.
Η πρωτότυπη μουσική του Βασίλη Κουτιλέρη έρχεται να συμπληρώσει την παράσταση.
Σε μία εποχή στην οποία η Τέχνη προσφέρεται ως επανάληψη και ως καταναλωτικό αγαθό και λιγότερο ως πρόσληψη και προβληματισμό , ασφαλώς τέτοιες παραστάσεις είναι απαραίτητες και χρήσιμες.
ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΤΖΙΦΑΣ