Παρασκευή, 14 Ιουνίου, 2024
spot_img
ΑρχικήΑΠΟΨΕΙΣΓιώργος Αλεβίζος: Αίσχος συνάδελφοι

Γιώργος Αλεβίζος: Αίσχος συνάδελφοι

Α ί σ χ ο ς .

Ναι αίσχος. Τέσσερις Έλληνες ναυτικοί, τρεις στον καταπέλτη κι ένας στη Γέφυρα του F/B BLUE HORIZON της εταιρείας BLUE STAR Ferries με ένα μπιτόνι σινική μελάνη σπίλωσαν το μέχρι την 5η Σεπτεμβρίου 2023 άσπιλο ημερολόγιο της Ελληνικής Ναυτιλίας, Ποντοπόρου και Ακτοπλοΐας.

Στα γεγονότα των «Μαύρων» Σεπτέμβρηδων, Καταστροφή της Σμύρνης (νέο ημερ.) το 1922. Διωγμός Ελλήνων Κωνσταντινουπολιτών το 1955. Ναυάγιο ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ το 1999. Προστέθηκε η επαχθής δολοφονία του Αντώνη στον Πειραιά από Έλληνες ναυτικούς το 2023.

Να θυμηθούμε τους ναύτες στα «συμμαχικά» πλοία. Στον Κόλπο της Σμύρνης τις μέρες της Καταστροφής. Να κόβουν με τσεκούρια, με μπαλτάδες, τα χέρια των απεγνωσμένων Σμυρνιών προσφύγων. Όταν στην προσπάθειά τους να γλιτώσουν από τον μπαλτά των Τούρκων γαντζώνονταν οι άμοιροι στην κουπαστή των «συμμαχικών» πλοίων.

«…Στα πλοία όποιος πιάνεται κι οι φίλοι τον χτυπάνε…» (Καλδάρας – Πυθαγόρας – Νταλάρας 1972.

Απεναντίας στις ίδιες μέρες, Μικρασιάτες ναυτικοί, Ίωνες (Γιουνάν), Καϊκτσήδες, έδιναν μαθήματα ανθρωπιάς και διάσωσης. Όμως την Τρίτη το βράδυ της 5ης Σεπτεμβρίου εν έτει 2023, στον Πειραιά, τέσσερις Έλληνες ναυτικοί ρεζίλευαν τη μεγάλη. Την περήφανη ελληνική μεγάλη ναυτική οικογένεια, δίνοντας δείγματα απανθρωπιάς και πνιγμού ανθρώπινης ζωής.

Τι συνέβη στα εσώψυχα αυτών των ναυτικών; Μόνο αυτοί γνωρίζουν. Τόσο πολύ σκούριανε το μυαλό τους ο Σατανάς; Άλλη εξήγηση δεν υπάρχει. Μπορεί η θάλασσα, η αλμύρα να χαρακώνει τα πρόσωπα. Δεν χαρακώνει όμως τις καρδιές των ναυτικών. Αντιθέτως, τις ευαισθητοποιεί. Όπως πριν περίπου 17-20 χρόνια. Όταν ο πλοίαρχος Φραγκιαδάκης του ΒΙΤΣΕΝΤΖΟΣ ΚΟΡΝΑΡΟΣ (ΛΑΝΕ). Στο ταξίδι από Σητεία προς Πειραιά, συνάντησε χελώνα CARETA-CARETA τραυματισμένη από προπέλα κάποιου πλοίου. Την ρυμούλκησε μέχρι τον Πειραιά και την παρέδωσε στο Καταφύγιο της Αίγινας.

Τον Μάιο του 2006, όταν για το Κύπελο Ελλάδος, η ΑΕΚ έχασε 3-1 από τον Ολυμπιακό στο Ηράκλειο. Οι δήθεν αγανακτισμένοι οπαδοί-μπαχαλάκηδες. Στην επιστροφή τους με το ΙΕΡΑΠΕΤΡΑ Λ (ΛΑΝΕ). Μαστουρωμένοι με στέρεες και υγρές ουσίες, έκαναν τη DISCO και το Σαλόνι «λαμπόγυαλο». Ο πλοίαρχος Βασ. Πασχάλης, παρά τις προκλήσεις, τους αντιμετώπισε με ψυχραιμία. Και φθάνοντας στην Ραφήνα τους παρέδωσε «κότες» στο Λιμεναρχείο. Δικάστηκαν. Το πλοίο αποζημιώθηκε.

Οι τέσσερις ανάλγητοι ναυτικοί του BLUE HORIZON είναι ήδη καταδικασμένοι από την συνείδηση όλων των Ελλήνων ναυτικών. Δεν υπάρχουν ελαφρυντικά υπερασπιστικής τακτικής για το αποτρόπαιο έγκλημα. Τον απάνθρωπο πνιγμό του επιβάτη Αντώνη Καργιώτη.

Γιατί επιβάτης θεωρείται ο άμοιρος Αντώνης, αφού πρόλαβε και πάτησε, περίπου στο μέσον του ανοιχτού καταπέλτη. Και ήταν υποχρέωση των αρμοδίων του πλοίου, να τον αποδεχτούν, αφού είχε εισιτήριο.

Κι αν έκριναν την ψυχούλα, τον Αντώνη, επικίνδυνο για την ασφάλεια των επιβαινόντων. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, με εντολή του Πλοιάρχου θάπρεπε να παραδοθεί στο Λιμεναρχείο. Και όχι δολίως να πεταχτεί στη θάλασσα.

Κι όταν ο Αντώνης γλίστρησε στο αναδιπλούμενο πέδιλο του καταπέλτη. Και βρέθηκε στη δίνη των κυμάτων από την λειτουργούσα προπέλα. ‘Οφειλε αυτομάτως ο χειριστής του καταπέλτη να διακόψει τη λειτουργία ανόδου-κλεισίματος. Ο δε Ύπαρχος, δια της ενδοσυνεννοήσεως, να ζητήσει από τον Πλοίαρχο να διακόψει τη λειτουργία των προπελών (ή προπέλας). Ταυτόχρονα να ριχτεί σωσίβια κουλούρα στη θάλασσα. Ακαριαία δε να ακολουθηθούν όλες οι διαδικασίες, οι προβλεπόμενες από τον «Κανονισμό Διάσωσης Ανθρώπινης Ζωής εν θαλάσση».

Στην TV ακούσαμε τον επί 30ετία Πρόεδρο των Ναυτών κ. Νταλακογιώργο να αναφέρεται στην έλλειψη κίνησης «σωσίβιας κουλούρας». Άραγε κατά τις συνδικαλιστικές επισκέψεις στα πλοία ακτοπλοΐας. Ρώτησε ποτέ τους ναύτες. Εάν όλοι γνωρίζουν για την σκοπιμότητα ύπαρξης και το σωστό χειρισμό της σωσίβιας κουλούρας; Βέβαια την ευθύνη ελέγχου έχει η Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων του Υπ. Ναυτιλίας. Όμως για την επαρκή εκπαίδευση των ναυτών έχει λόγο και η Ένωσή τους.

Θα πει κάποιος, ότι αφού ο Αντώνης, όπως λέχθηκε, δεν γνώριζε να κολυμπά, σε τι θα τον βοηθούσε η κουλούρα. Σε αυτό το σημείο επιβαρύνεται ακόμη περισσότερο η θέση των τεσσάρων ναυτικών.

Αντί των ενεργειών που έπρεπε να γίνουν. Όταν ο άμοιρος Αντώνης βρέθηκε στη Θάλασσα, στα δινούμενα κύματα μεταξύ καταπέλτη και προβλήτας. Ο κύριος διοικητικός υπεύθυνος, ο Ύπαρχος – τίτλος μεταξύ Πλοιάρχου και Υποπλοιάρχου – εν δυνάμει δηλαδή Πλοίαρχος, γύρισε πλάτη στον πνιγόμενο Αντώνη. Όπως και ο Αξιωματικός Καταστρώματος με τον Λοστρόμο (ναύκληρο)… Έχοντας εκτελέσει πλήρως τα καθήκοντά τους.

Αίσχος και πάλι αίσχος συνάδελφοι. Ανεξίτηλα κηλιδώσατε την υπερηφάνεια και το φιλότιμο των Ελλήνων ναυτικών. Μαζί και τη δική μας.

Για τα μετέπειτα διαδοθέντα περί συμπεριφοράς του Πλοιάρχου απέναντι στις Αρχές δεν θα σχολιάσω. Καθότι δεν γνωρίζω τι ακριβώς συνέβη. Είναι έργο των … Μ.Μ.Ε. Οπωσδήποτε των Εισαγγελικών Αρχών, όταν έρθει η ώρα της κρίσης.

Θα αναφερθώ όμως στην αρχική δήλωση του Υπ. Ναυτιλίας, ο οποίος πολιτικά σκεπτόμενος θέλησε να στέρξει τις οικογένειες των θυτών. Εμείς θεωρούμε ότι δεν υπάρχει μάνα, αδελφή, σύζυγος Έλληνα ναυτικού. Να λέει στο γιο της, στον αδελφό της, στο σύζυγό της, πηγαίνοντας για τη δουλειά του «…κι αν κάποιος σου ασκημομιλήσει, πέταξέ τον στη θάλασσα. Να πνιγεί…»

Όπως και νάχει, η μάνα, η αδελφή, η σύζυγος, έστω και μέσα από της φυλακής τα σίδερα… αν καταλήξουν και όσοι καταλήξουν, εκείνες θα βλέπουν τον άνθρωπό τους.

Όσο για την εταιρεία BLUE STAR Ferries του Ομίλου της ATTICA, ας δείξει το ανθρώπινο πρόσωπό της. Ας στέρξει ηθικά και γενναιόδωρα υλικά, την άπορη οικογένεια του Αντώνη.

Προσωπικά και για λογαριασμό των χιλιάδων λογικά σκεπτόμενων Ελλήνων ναυτικών ζητούμε ΣΥΓΝΩΜΗ από την οικογένεια. Τα αδέλφια του ΑΝΤΩΝΗ.

Γιώργος Αλεβίζος

πρ. Πρόεδρος και Διευθ. Σύμβουλος ΛΑΝΕ

RELATED ARTICLES

Τελευταία Νέα